loading...
سایت هواداران باشگاه استقلال تهران « اس اسی ها »
محسن بازدید : 81 شنبه 25 مهر 1394 نظرات (0)


شاید این تاثیرِ استندآپ کمدی‌های برنامه تلویزیونی خندوانه باشد که شوخی‌های علی فتح الله زاده حالا بر خلاف همیشه جدی تلقی می‌شوند و سوژه‌های روز فوتبال ایران را می‌سازند. مدیرعامل سابق آبی‌ها درست همزمان با جشن شش‌تایی ها در باشگاه پرسپولیس، مدعی شده بود که استقلال نیز سابقه به ثمر رساندن ۸ گل به حریف را داشته است. این خبر با تایید علی جباری داغ شد و با تکذیب او، به فراموشی پیوند خورد تا اینکه گزارشی از راه برسد و ادعا کند که از سند این بازی بزرگ پرده برمی‌دارد. ویکی لیکس نمایی این رسانه اما نهایتا به انتشار فکت‌های شفاهی و بی‌سند هفت‌بندی منجر شد که یک پاراگراف دیگر نیز صرفا برای کری‌خوانی به آن اضافه شده بود. این سطح نازل از رفتار هوادارانه شاید در شرایط عادی قابل تحمل به نظر می‌رسید اما حقیقت آن بود که این گزارش، به وبسایت رسمی ناصر حجازی که زیر نظر خانواده او اداره می‌شود تعلق داشت و در راستای یکی دیگر از شاهکارهای تکراری این خانواده قرار می‌گرفت. تمرین تازه تبر با ریشه‌های خاطره خوب ناصرخان در ذهن اهالی فوتبل ایران.


برای بیشتر آدم های دنیا، مرگ مجال تهی شدن از دغدغه و نگرانی است اما ظاهرا آدم های شناخته شده حتی بعد از نفسِ آخر نیز باید نگران بلایی باشند که ممکن است بازمانده ها، بر سر نام‌شان بیاورند. قاعدتا این آدم‌ها باید متعلق به همه بخش های جامعه باشند و در خطر تصاحب شدن توسط چند نفر خاص قرار نگیرند اما انگار محکومیت آن ها به نسبت های خانوادگی قابل تغییر نیست. به نظر می رسد ناصر حجازی، یکی از قربانی های این ماجرا باشد. او که حتی در روزهای مواجهه با بی مهری شدید از سوی باشگاه و بازیکنانش حاضر نبود علیه استقلال جوسازی کند و همه چیز را در سکوتی وزین می گذراند، حالا حجازی هایی را در اطراف باشگاه می بیند که ناگهان در حساس ترین مقطع فصل میان مدیرعامل باشگاه و جدی ترین منتقد او جلسه برگزار می کنند تا اقتدار سرمربی تیم را بشکنند و به اعتبار او در بین بازیکنان‌اش خدشه وارد کنند و در مقابل احتمال خوب نتیجه گرفتن استقلال بایستند. حجازی هایی که به تشخیص شخصی خودشان قصد دارند از آن هایی که رابطه خوبی با عقاب نداشته اند، انتقام بگیرند و در این راه از هیچ مصاحبه و تحرکی فروگذار نمی کنند، حتی اگر در نهایت این ماجرا به ضرر استقلال تمام شود. آن ها هیچوقت نگران لطمه زدن به تصویرِ ماندگار ناصر خان نمی شوند. نگران روزی که مردم بالاخره باور کنند او نیز شبیه اعضای خانواده اش بوده است و این خاطره قهرمانانه در مرز شکستن و تخریب قرار بگیرد. شاید علاوه بر آن ها، از گناه رسانه ها در این زمینه نباید به سادگی چشم پوشید. رسانه هایی که شاید بهانه چندانی برای تریبون دادن به آین خانواده نداشته باشند اما باز هم از آن ها به عنوان سوژه جدی خبر و مصاحبه بهره می برند تا به خاطر اسم گلر افسانه ای استقلال  کلیک های بیشتری دریافت کنند. شاید آن ها که تنها هنر زندگی‌شان نسبت خونی با ناصر حجازی است، بدون تریبون جدی نیز از پس ضربه ناخواسته به اعتبار او بربیایند اما کمتر دیده شدن و خوانده شدن حداقل عوارض این اتفاق را کمرنگ تر خواهد کرد. عوارضِ موردتوجه قرار گرفتن آن ها که حجازی هستند اما حجازی نیستند!


مدت زیادی از اولین اکران‌های خصوصی فیلم مستند «من ناصر حجازی هستم» سپری نشده است. فیلمی که با کنایه هایی آشکار و کاملاغیرحرفه ای به نبرد افرادی می رود که در زمان زندگی حجازی رابطه خوبی با او نداشتند. این اتهام ها، راه را برای شکایت و توقیف باز گذاشته اند  اما امیر قلعه نویی، سرمربی سابق آبی ها فعلا حرکت نگه داشته و قصد شکایت از خانواده همایونی آقای حجازی را ندارد. خانواده ای که تا آنجا پیش رفته اند که چهره ای مثل قلعه نویی نیز در مقابل‌شان حرمت نگه می دارد!  تردیدی وجود ندارد که حجازی برای ماندگار بودن در بین هم وطن ها، به این کینه توزی های سینمایی نیاز ندارد. او در سال های پرافتخار نفس کشیدن، به این تحلیل و تدبیر رسیده بود که یک آدم فراررنگی باشد و از بازی های کودکانه و سقفِ کوچک درگیری ها در فوتبال ایران عبور کند. حجازی به خوبی تفاوت بزرگ صریح بودن و هوچی گری را می دانست. همان چیزی که انگار بازمانده های او، بلد نیستند.


محمدحسین عباسی / تماشاگران امروز

براي نمايش ادامه اين مطلب بايد عضو شويد !
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد

اگر قبلا ثبت نام کرديد ميتوانيد از فرم زير وارد شويد و مطلب رو مشاهده نماييد !
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    دیگر صفحات


    آمار سایت
  • کل مطالب : 550
  • کل نظرات : 38
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 34
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 13
  • باردید دیروز : 13
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 851
  • بازدید ماه : 851
  • بازدید سال : 5,903
  • بازدید کلی : 97,268
  • کدهای اختصاصی
    برنامه بازی ها و نتایج
    سیاه جامگان1 استقلال تهران 2
    استقلال تهران 2ملوان بندر انزلی 0
    استقلال تهران 0ذوب آهن اصفهان 2
    استقلال اهواز 1استقلال تهران 2
    استقلال تهران 2نفت تهران 1
    گسترش فولاد 0 استقلال تهران 2
    استقلال تهران 3راه آهن 3
    پدیده مشهد 1استقلال تهران 1
    استقلال تهران 1استقلال خوزستان1
    سپاهان اصفهان0استقلال تهران 3
    استقلال تهران1پرسپولیس تهران1
    فولاد خوزستان0استقلال تهران2
    استقلال تهران1سایپا البرز1
    تراکتور سازی 0استقلال تهران 0
    استقلال تهران1صبای قـم0