loading...
سایت هواداران باشگاه استقلال تهران « اس اسی ها »
محسن بازدید : 92 چهارشنبه 16 دی 1394 نظرات (0)
استقلال تا اینجای کار با نمایش کم‌نقص و دیدنی‌اش توانسته بر صدر جدول لیگ تکیه بزند.

براي تيمي كه داعيه قهرماني دارد، پذيرش يك شكست در 17 بازي بيلان خوبي است به خصوص كه از لحاظ تفاضل گل هم عملكرد نسبتاً خوبي دارد تا همه چيز براي قهرماني تيم مظلومي مهيا باشد. هر چند ذوب‌آهن، استقلال خوزستان و سايپا و پس از آن پرسپوليس، سپاهان و تراكتورسازي هر لحظه حاشيه امنيت آبي‌پوشان تهراني را تهديد مي‌كنند، با اين حال مسيري كه اين تيم تا اينجا طي كرده، حاصلي جز قهرماني ندارد به خصوص كه در مقايسه با سه قهرماني گذشته استقلال در ليگ برتر هم، تيم كنوني تا اينجا عملكرد بهتري داشته است.

بياييد مروري كنيم بر عملكرد استقلال در هفته هفدهم در سه فصل پنجم، هشتم و دوازدهم كه جام قهرماني به آبي‌هاي تهران رسيد. در ليگ پنجم كه با حضور 16 تيم برگزار مي‌شد، استقلال نيم‌فصل را با قهرماني به پايان رساند و تا هفته هفدهم هم صدرنشيني‌اش را حفظ كرد. استقلال در آن فصل پس از هفته هفدهم با 9 برد، 6 مساوي و 2 باخت با 22 گل زده و 7 گل خورده و 33 امتياز صدرنشين بود يعني يك امتياز كمتر از تيم كنوني استقلال.


تيم مظلومي 9برد، 7 مساوي و يك باخت داشته و يك مساوي بيشتر و يك باخت كمتر، علت يك امتياز بيشتر تيم اين فصل است. در دو ليگ هشتم و دوازدهم هم كه استقلال توانست قهرمان شود، هفته هفدهم را با كسب 31 امتياز پشت ‌سر گذاشته بود. جالب اينكه در هر دوي اين فصول آمار برد و باخت‌هاي استقلال برابر بود. 9 پيروزي، 4 مساوي و 4 باخت حاصل كار استقلال در اين دو فصل بود. در فصل هشتم استقلال با 37 زده و 18 خورده تيم دوم جدول بود و در فصل دوازدهم با 18 زده و 11 خورده در رده دوم قرار داشت. با توجه به اين تفاسير استقلال كنوني از همه دوره‌هاي قبل كه قهرمان شده، بهتر كار كرده و مي‌توان اميدوار بود كه تيم مظلومي براي چهارمين بار استقلال را در ليگ برتر صاحب جام قهرماني كند.

محسن بازدید : 112 سه شنبه 03 آذر 1394 نظرات (0)

به گزارش خبرگزاری فارس، پرویز مظلومی در نشست خبری قبل از بازی با نفت تهران اظهار داشت: در ابتدا هفته بسیج را به دولتمردان بسیج تبریک می‌گویم. بازی فردا بازی حساسی است و نفت تیم بسیار خوبی است که مربی خوبی دارد و از خانواده استقلال محسوب می‌شود. او هم برای ما و هم برای هواداران قابل احترام است.

وی افزود: همانطور که نفت نقاط مثبتی دارد نقاط ضعفی هم در تیمش می‌بینیم و درست است که ما در لیگ این تیم را شکست دادیم ولی شرایط جام حذفی فرق می‌کند. امیدوارم با کمک مجموعه باشگاه بتوانیم قهرمانی را به دست بیاوریم هرچند کار بسیار سختی است.

وی در پاسخ به این سوال که نفت این روزها شرایط خوبی ندارد و آیا این مسئله تاثیرگذار است، گفت: اینطور نیست. من می‌گویم جایگاه نفت در اینجای جدول نیست. آنها نفرات بسیار خوبی دارند و ما هم اصلا به جایگاه این تیم توجه نمی‌کنیم. به بازیکنانم گفته‌ام صدرنشینی دلیل برتری نیست و باید در زمین همه چیز را نشان دهیم.

مظلومی در خصوص جوانگرایی در استقلال گفت: جوانان استقلال وقتی در تیم بزرگی بازی می‌کنند مطمئنا به شرایط عادت می‌کنند و این جوانگرایی در آینده جواب خواهد داد. همانطور که دیدید بازیکنان باتجربه ما چه در زمین و چه در بیرون از زمین به جوانان ما کمک می‌کنند.

وی در خصوص اینکه آیا برای بازی فردا مصدوم دارید؟ گفت: خرسندنیا مصدوم است و کرار را هم مثل گذشته در اختیار نداریم.

مظلومی در خصوص میزبانی ورزشگاه تختی در بازی فردا گفت: من فکر می‌کردم ورزشگاه را تغییر می‌دهند و بازی در آزادی برگزار می‌شود. نفت هم خوب فوتبال بازی می‌کند ولی تصمیم با تیم نفت که میزبان است، بود.

سرمربی آبی پوشان در خصوص اظهارات بیگ‌زاده و زندی طی هفته‌های گذشته گفت: من فقط در مورد بازی حرف می‌زنم ولی نشان داده‌ام که به هیچ چیزی توجه نمی‌کنم و فقط کار خودم را انجام می‌دهم.

مظلومی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر این که تکلیف کرار چه شد؟ گفت: کرار فعلا بازیکن استقلال است و فعلا هم به ایران نیامده. نظر مدیرعامل باشگاه این است که کرار نباشد ولی من نظرم را به باشگاه داده‌ام.

خبرنگاری گفت شما سرمربی استقلال هستید و نظرتان چیست؟ که مظلومی تصریح کرد: من به عنوان سرمربی نمی‌توانم بازیکنان را اخراج کنم ولی او را در اختیار باشگاه می‌‌گذارم اما قطعا با بازیکنی که بی‌انضباط باشد برخورد می‌کنیم. اگر بازیکنی بی‌انضباط نباشد در خدمت او هستیم.

محسن بازدید : 125 یکشنبه 17 آبان 1394 نظرات (0)

فریدون زندی‌؛ خداحافظی‌‌اش مثل اولین سلامی که به فوتبال ایران داد، پر سر و صدا نبود. سال 1385، در اوج آن فضای سنتی فوتبال و در اوج انتقادات مربیان وطنی، برانکو روی حضور فریدون در تیم‌ ملی پافشاری کرد و سرانجام «آقای خوش‌تیپ» از راه رسید.
سلامي كه او به فوتبال ايران داد، گوش‌ها را كر كرد. تنها ساعاتي پس از اولين سفر فريدون به تهران، هجوم هوادارانش به هتل آزادي، بازيكنان تيم‌ ملي را سورپرايز كرد‌؛ اينكه چطور نيامده اينقدر هوادار دارد؟! در لابه‌لاي بازيكناني كه سال‌ها براي تيم‌ ملي توپ زده بودند و ذره‌ذره محبوبيت جور كردند، ظهور يكي مثل فريدون زندي، ناخواسته او را سر زبان‌ها انداخت. اين ميزان محبوبيت گاه به او لطمات زيادي زد. نشانه اين لطمات تنها پس از مدت كوتاهي مشخص شد‌؛ وقتي فريدون با سر تراشيده در اردوي تيم‌ ملي آفتابي شد. مدت‌ها از او خبري نبود و وقتي توسط دايي دعوت شد، همه غافلگير شدند... اين‌ها بخشي از قصه‌هاي زندگي فريدون زندي است‌؛ او كه هنوز هم محبوبيت زيادي دارد. او كه سرانجام هفته گذشته كفش‌ها را آويخت و براي هميشه از دوران بازيگري خداحافظي كرد. اين خداحافظي آرام و بي‌صدا بهانه‌اي شد تا مهمترين اتفاقات زندگي فوتبالي فريدون را مرور كنيم.

نشنيدم مخالفانم در ايران چه مي‌گفتند
قبل از حضور در تيم‌ ملي. انتشار عكس‌هايي كه دل هواداران را بدجور برد؛ فريدون با آن چهره فتوژنيك و آن تيپ خاصش. او اينقدر خوش‌تيپ بود كه هواداران فوتبال در همان نگاه اول، مجذوبش شوند. تصاويري از او در اوج جواني با لباس‌هايي كه انگار فقط روي تن او مي‌نشست. روزهاي اول حضور فريدون در كايزرس‌لاترن مصادف شد با روزهايي كه برانكو شديداً به دنبال او بود. سرانجام با كمك‌هاي محمودرضا فاضلي، فريدون زندي پذيرفت پيراهن تيم‌ ملي را به تن كند. پدر فريدون هم در اين تصميم پسرش بي‌تأثير نبود و بارها گفت كه دوست دارد پسرش پيراهن تيم‌ ملي را به تن كند. اگر فيلم‌ها را به عقب برگردانيم، آنچه به ذهن‌مان از آن روزها مي‌رسد، تصاويري بود مربوط به مصاحبه‌هاي امير قلعه‌نويي، علي پروين، فرهاد كاظمي و... آنها كه تصويرشان از شبكه خبر پخش مي‌شد در حالي كه چنين جملاتي به زبان مي‌آوردند: «براي ‌چي بايد او به ايران بياد؟ اين همه استعداد تو مملكت ما ريخته. واسه ‌چي مي‌رن از آلمان بازيكن ميارن؟ ما 100 تا مثل اين تو ليگ دسته يك(!) داريم. برانكو استعدادهاي ايران رو ول كرده رفته دنبال چنين بازيكني؟» و هزار تا از همين جملات. در آن زمان اكثر رسانه‌ها اتفاقاً همراه با اين چهره‌ها بودند و تك و توك رسانه‌اي به انتقاد از آنها مي‌پرداخت: «چطور بازيكن دسته اولي ايران را به آلمان هم راه نمي‌دهند؟» فريدون بعدها در اين باره گفت: «راستش اصلاً من اين چيزها را نشنيدم. آن موقع در آلمان بودم و زياد خبري نداشتم. تلويزيون ايران را هم كه نمي‌ديدم. كسي هم به من چيزي نمي‌گفت.»

اگر مي‌شنيدم، نمي‌آمدم!
اين تصوير براي هميشه از فريدون زندي در فوتبال ايران باقي مي‌ماند. اولين تمرينش با ملي‌پوش‌ها‌؛ سال 2005، قبل از بازي ايران و بحرين در مقدماتي جام‌ جهاني‌ 2006. در روزهايي كه مي‌گفتند: «اين همه بازيكن تلاش كرده‌اند و زندي بايد بيايد و بدون تلاش براي تيم‌ ملي بازي كند؟» اما فريدون آمد و استقبال از او هم بسيار گرم بود. خودش در اين باره مي‌گويد: «رفتار بازيكنان با من خيلي خوب بود، مخصوصاً علي دايي كه از همان روز اول به من كمك زيادي كرد.» اما شايد اگر او حرف‌هاي منتقدان را قبل از حضورش در ايران مي‌شنيد، هيچ‌وقت به تيم‌ ملي نمي‌آمد. فريدون مي‌گويد: «آره، راستش اگر مي‌شنيدم، ممكن بود نيايم.» اما او آمد و اين تصوير براي هميشه از او در ذهن فوتبال ايران باقي خواهد ماند. زندي راه را براي چهره‌هايي چون شاپورزاده، دژاگه و قوچان‌نژاد هم باز كرد تا بتوانند براي تيم‌ ملي بازي كنند.

وقتي ايراني بودنش را اثبات كرد
زندي در آن ماه‌هاي اول حضورش كم و بيش حرف‌هايي مي‌شنيد‌؛ اينكه طرف ايراني نيست، چرا او را آورده‌اند تيم‌ ملي؟ خودش مي‌گويد: «با اينكه چند بازي كردم ولي مي‌گفتند خارجي‌ام اما ته دلم از خيلي از همين آدم‌ها ايراني‌تر بودم.» زندي هنوز هم بعد از 9 سال مي‌گويد تصميم درستي گرفته و بهترين واكنش را مقابل اين حرف‌ها داشت: «چون هدفم فقط موفقيت با تيم‌ ملي بود. خدا را شكر به جام‌ جهاني‌ هم رفتيم.» شايد فريدون ايراني بودنش را بعدها ثابت كرد، در شب بازي ايران و بحرين. وقتي آن پاس را به محمد نصرتي داد تا گل صعود به جام‌ جهاني‌ 2006 را بزند: «من پاس گل را دادم و نصرتي زد. تا ساعت 2 صبح تو راه بوديم تا برسيم هتل المپيك. بغل استاديوم بود اما كلي طول كشيد. واقعاً شب خوبي بود.»

در بازي با ژاپن فهميدم تصميمم درست بوده
فريدون زندي اولين بار در آزادي مقابل ژاپن به ميدان رفت. مسابقه‌اي كه در آن 7 هوادار ايران جان خود را از دست دادند. در آن مسابقه فريدون فيكس بود و بازي خوبي هم انجام داد. تيم‌ ملي 2 بر يك موفق شد ژاپن را شكست دهد. فريدون از آن روز به عنوان يكي از بهترين روزهاي تاريخ فوتبال ايران ياد مي‌كند: «برديم. به من خيلي خوش گذشت. اولين بار آمدم آزادي كه بازي كنم. 120 هزار نفر آمده بودند كه بعد 7 نفر مردند. هنوز اين بازي در ذهنم هست. وحيد دو گل زد و واقعاً يكي از بهترين روزهاي عمرم بود. همان موقع فهميدم تصميم درستي گرفته‌ام.»

ماجراي دعوت نشدن به تيم‌ ملي دايي
فريدون چند صباحي در تيم علي دايي بود. در مرحله اول مقدماتي جام‌ جهاني‌ زندي معمولاً در تركيب ثابت قرار مي‌گرفت. بعد از صعود تيم‌ ملي به مرحله نهايي، زندي در بازي با عربستان كه يك-يك مساوي شد، عملكرد خوبي نداشت و پس از آن هم ديگر به تيم‌ ملي دعوت نشد. فريدون در اين باره ‌گفت: «نمي‌دانم چرا دعوت نشدم. من در آن بازي بد كار كردم. دليل دعوت نشدنم را نمي‌دانم ولي از تيم‌ ملي دور شدم. يك جورهايي انگار راحت بودند. ببين، فشاري روي دعوت از من نبود. كسي از من حمايت نمي‌كرد كه چرا مثلاً فريدون خط خورد و ديگر دعوت نشد.»

وقتي فريدون كله‌‌اش را تراشيد!
بعد از جام ملت‌هاي 2007 اتفاقاً عجيبي در زندگي فريدون زندي افتاد. اتفاقاتي كه باعث شد تا ماه‌ها كسي از او خبري نداشته باشد. فريدون ناگهان سر از ليگ قبرس درآورد. تيم‌هاي آپولون، المپياكوس، نيكوزيا و الكي لارانكا. تيم‌هايي كه ايراني‌ها تازه از آن به بعد با نام‌شان آشنا شدند. بعد از جدايي امير قلعه‌نويي از تيم‌ ملي، منصور ابراهيم‌‌زاده موقتاً سرمربي تيم‌ ملي شد. او فريدون زندي را به تيم‌ ملي دعوت كرد اما اين بازيكن نيامد و دليلش اين بود: «ديدم هيچ چيز سر جايش نيست. به خاطر همين نيامدم.» اما وقتي علي دايي سرمربي تيم‌ ملي شد و فريدون را در ليست قرار داد، او سرانجام به ايران بازگشت‌؛ در سال 2008. اين بار فريدون ديگر شباهتي به گذشته نداشت. در كمال تعجب موهايش را تراشيده بود. همان روزها برايش حاشيه‌هاي فراواني ساختند‌؛ اين هم بي‌ارتباط با ظاهرش نبود. فريدون آن روزها اصلاً علاقه‌اي به مصاحبه نداشت و رفتارش هم مثل چهره‌‌اش تغيير كرده بود: «من خيلي تغيير نكردم. ولي دوست ندارم مثل قبل باشم. خيلي راحت بودم. مدام مي‌خنديدم. اين خيلي خوب نبود. الان بين من و همه يك ديوار هست. اين را مي‌فهمي. (دستش را مقابل صورتش مي‌گيرد تا منظور‌ش را بفهماند) من قبلاً خيلي خنديدم. با همه دوست شدم اما ديدم كه پشت‌سر من حرف زدند. اين خوب نبود.» او درباره تغيير چهره‌‌اش هم گفت: «من قبلاً هم دو بار موهايم را كوتاه كرده بودم. اين يك چيز عادي است براي من. ولي كلاً ديگر دوست ندارم همه چيز مثل قبل باشد.» فريدون در آن مصاحبه گلايه فراواني داشت از دلال‌ها كه نگذاشتند به اهدافش برسد.

دلخوري شديد فريدون از افشين قطبي
وقتي افشين قطبي سرمربي تيم‌ ملي شد، فريدون زندي دوباره برگشت. او آمده بود تا دوباره تبديل به بازيكن محبوبي شود اما بين او و قطبي اتفاقات بدي افتاد. مي‌گفتند سرمربي تيم‌ ملي ضد ستاره است. با ستاره‌ها به مشكل مي‌خورد. او با نكونام، كريمي، شجاعي و چند بازيكن ديگر هم رابطه خوبي نداشت. فريدون هم نتوانست با قطبي بسازد. در بازي‌هاي نهايي مقدماتي جام‌ جهاني‌ 2010 كه با حذف ايران همراه شد، قطبي، زندي را بازي نداد. فريدون بعدها گفت: «اصلاً دوست ندارم درباره قطبي حرف بزنم. وقتي در قبرس بودم، قطبي به من زنگ زد. گفت دوباره بيا ولي من گفتم فكرم آزاد نيست اما چند بار زنگ زد تا اينكه آخر سر گفتم مي‌آيم و براي سه بازي آخر آمدم. او قبل از بازي حرف‌هايي مي‌زد و در روز بازي تصميم‌هاي ديگري مي‌گرفت. به من مي‌گفت تو صد‌درصد بازي مي‌كني، اما روز بازي مي‌ديدم در تركيب نيستم. اين رفتار او را اصلاً دوست نداشتم. اگر من را نمي‌خواستي، اصلاً چرا زنگ زدي كه بيايم؟» فريدون در اين شرايط ترجيح داد از تيم‌ ملي جدا شود و به جام ملت‌هاي آسيا هم نرود: «آن موقع من در ليگ قبرس 14 گل زده بودم و آمادگي زيادي داشتم. بيشتر از اين ناراحت بودم كه بازي‌ام نداد. مشكل تيم‌ ملي دقيقاً گلزني بود. ما در 3 بازي 2 گل زديم ولي او، من را بازي نداد. اصلاً يادم نمي‌آيد كه در آن 3 بازي موقعيت زيادي ايجاد كرده باشيم. تمام ناراحتي‌ام اين بود كه در اوج، به من بازي نداد.»

جام‌ جهاني‌ 2006 و وقتي فريدون را جا گذاشتند!
جام‌ جهاني‌ 2006 براي فريدون فوق‌‌العاده نبود. او قبل از بازي دوستانه ايران و كرواسي آسيب ديد و خيلي‌ها فكر مي‌كردند جام‌ جهاني‌ را از دست بدهد: «راستش آن لحظه فكر مي‌كردم جام‌ جهاني‌ را از دست داده‌ام و اين تلخ‌ترين خاطره‌اي است كه از تمام سال‌هاي حضور در تيم‌ ملي دارم.» فريدون اما به زور پزشكان به جام‌ جهاني‌ رسيد اما آنقدرها آماده نبود‌؛ درست مثل كريمي، هاشميان و مهدوي‌كيا كه قبل از مسابقات مصدوم بودند و با سلام و صلوات براي بازي‌ها آماده شدند. در آخرين بازي ايران در جام 2006 مقابل آنگولا، دو بازيكن تيم‌ ملي تست دوپينگ دادند، يكي از اين بازيكنان فريدون زندي بود. آن روز اتفاق بدي براي او افتاد چون اتوبوس تيم‌ ملي فريدون را در ورزشگاه جا گذاشت: «خب من بايد نمونه مي‌دادم و اين كمي طول كشيد. وقتي بيرون آمدم، ديدم اتوبوس تيم‌ ملي رفته است و من را در ورزشگاه جا گذاشته‌اند!»

فريدون، قلعه‌نويي و آن بازي عجيب با كره جنوبي
وقتي برانكو رفت، امير قلعه‌نويي سرمربي تيم‌ ملي شد‌؛ كسي كه روزي منتقد سرسخت فريدون زندي بود. در جام ملت‌ها 2007 زندي را همراه با تيم‌ ملي به اين تورنمنت برد و اتفاقاً فريدون ستاره تيم‌ ملي شد. او بازي‌هاي فوق‌‌العاده‌اي در مرحله مقدماتي انجام داد و حتي در بازي با چين گلي زد كه مانع شكست ايران شد. كاشته او به چين باعث شد تيم‌ ملي به بازي برگردد و بازي باخته را 2 بر يك و سپس با گل نكونام مساوي كند. فريدون با وجود درخشش در اين مرحله، در بازي حذفي مقابل كره‌جنوبي بازي نكرد تا براي خيلي‌ها سؤال باشد. او بعد از سال‌ها وقتي با اين سؤال روبه‌رو شد، پاسخ درستي نداشت: «هنوز درباره‌‌اش فكر مي‌كنم. من سه بازي خوب بودم ولي آن بازي روي نيمكت نشستم. بعد شنيدم كه گفتند تاكتيكي بوده. ما تا قبل از بازي كره 2-4-4 بازي مي‌كرديم ولي ناگهان سيستم قبل از بازي 2-5-3 شد. با اين حال مي‌توانستم بازي كنم ولي مربي بازي‌ام نداد.» شب قبل از بازي با كره جنوبي، وقتي بزرگان تيم از جمله كريمي و مهدوي‌كيا با قلعه‌نويي تشكيل جلسه دادند، سرمربي وقت تيم‌ ملي تصميم گرفت تيم را 2-4-4 بازي دهد ولي ناگهان روز مسابقه تاكتيك را عوض كرد تا بازيكنان شگفت‌زده شوند.

و ناگهان در استقلال ستاره شد
فريدون در استيل‌آذين نتوانست آنچنان كه بايد موفق باشد. اين تيم به دسته دوم سقوط كرد و او با ناراحتي اين باشگاه را ترك كرد. فريدون از استيل‌آذين به استقلال رفت و در آنجا احيا شد. در استقلالِ مظلومي، او فوق‌‌العاده درخشيد. با جدايي كرار و مصدوميت تيموريان و جباري، تمام مسئوليت بازيسازي تيم برعهده فريدون افتاد و به ناگهان او تبديل به يك ستاره شد، ستاره‌اي كه حتي در دربي گل زد و پاس گل داد اما بعد از جدايي مظلومي و حضور قلعه‌نويي، شرايط براي فريدون تغيير كرد. قلعه‌نويي ديگر به اندازه مظلومي روي فريدون حساب نمي‌كرد و سرانجام او در ميانه‌هاي راه از استقلال جدا شد و به الاهلي قطر پيوست.

اختلاف لفظي با كروش
درخشش در استقلال باعث شد تا كارلوس كروش قبل از جام‌ جهاني‌ برزيل، فريدون زندي را به تيم‌ ملي دعوت كند اما اين دعوت شدن هم دردسرساز شد. فريدون همراه تيم‌ ملي به تركيه رفت اما در ديدار دوستانه با آلباني روي نيمكت نشست. يك روز پس از اين بازي خبر رسيد كه فريدون زندي اردوي تيم‌ ملي را ترك كرده. خيلي زود هم مصاحبه‌اي از او منتشر شد كه «پس از حرف زدن با كروش، جاي خودم را به جوان‌ها دادم.» اما بعدها همه فهميدند كه او و كروش درگيري لفظي كوچكي داشته‌اند و فريدون رو به مربي گفته است: «من سن و سالي ندارم كه بيايم و روي نيمكت بنشينم. اگر قرار است بازي‌ام ندهي، مي‌روم.» و كروش هم از زندي خواست تا اردوي تيم‌ ملي را ترك كند.

آن مصدوميت....
فريدون در قطر بسيار موفق بود. با الاهلي از ليگ دسته اول به ليگ ‌برتر رسيد اما در فصل دوم حضورش در اين باشگاه، به بدترين شكل ممكن آسيب ديد. بازيكن حريف پاي خود را مقابل زانوي او قرار داد تا استخوان نازك‌ني پاي چپ فريدون بشكند. فريدون پس از آن مصدوميت سخت، فقط يك جمله را تكرار مي‌كرد: «من زود از جايم بلند مي‌شوم و بازي مي‌كنم.» فريدون چند ماه بعد به دليل مشكلي كه باز هم براي پايش ايجاد شد، جراحي دوم را انجام داد. پس از اين جراحي خيلي‌ها مي‌گفتند او بايد خداحافظي كند. فريدون اما دوباره مبارزه كرد و اتفاقاً توانست تمريناتش را شروع كند. او امسال هم زياد منتظر ماند تا به يك تيم ليگ‌ برتري ملحق شود اما اين اتفاق نيفتاد: «دوست داشتم برگردم ولي كسي به من اعتماد نكرد. فكر كردند من نمي‌توانم فوتبال بازي كنم... از حالا به بعد به مربيگري فكر مي‌كنم.»

دليل جدايي‌‌اش از تيم قطبي اين بود؟
قبل از جام ملت‌هاي 2011 قطر، فريدون زندي به استيل‌آذين پيوست. او وقتي از تيم قطبي جدا شد، تصميم گرفت تمام تمركزش را روي اين تيم بگذارد. علي كريمي ستاره آن روزهاي استيل‌آذين هم در اردوي اتريش، با افشين قطبي دعوايش شد و از تيم‌ ملي كنار كشيد تا به جام ملت‌ها نرود. آن روزها تعدادي از بازيكنان كليدي تيم‌ ملي رابطه بسيار بدي با افشين قطبي داشتند. فريدون مي‌گويد: «قطبي يك عادتي داشت. هر وقت لژيونرها نبودند با تو يك جور حرف مي‌زد و وقتي لژيونرها مي‌آمدند، يك جور ديگر. يعني اصلاً بازي‌ات نمي‌داد. من تصميم گرفتم تمام تمركزم را روي استيل‌آذين بگذارم تا وضعيتم در باشگاه بهتر شود و به همين خاطر از تيم‌ ملي جدا شدم.»

محسن بازدید : 143 پنجشنبه 07 آبان 1394 نظرات (0)


سرمربی استقلال گفت:هیچگاه نگفتم بازیکنان در دربی به من خیانت کرده اند.

به گزارش کاپ، پرویز مظلومی  در نشست خبری پیش از مسابقه مقابل پرسپولیساظهار داشت: انشاالله دو تیم یک بازی خوب در شان فوتبال ایران برگزار کند. این بازی یک مسابقه بین المللی است که تمام ایرانیان در سراسر دنیا به آن نظر دارند. فکر می کنم دربی پایتخت ایران پرتماشاگرترین دربی جهان باشد.امیدواریم یک بازی زیبا باشد که تماشاگران از آن راضی باشند ترکیبی که به میدان می فرستیم به این منظور است که برد در مسابقه را به دست آوریم و صدر جدول را از آن خود  کنیم باتمام احترامی که برای پرسپولیس قائل هستم به دنبال کسب سه امتیاز مسابقه خواهیم بود. 

سرمربی استقلال در ارتباط با سومین قهر کرار مهاجم استقلال و قول او مبنی بر اینکه دیگر وارد حاشیه نمی شود اذعان داشت: تا جایی که در توانم هست همیشه از بازیکنانم حمایت می کنم هر بازیکنی که بخواهد در تیم من بی نظمی کند باوی برخورد خواهد شد از بزرگ ترین بازیکن گرفته تا جوان ترین آنها. به خاطر ترک اردو با وی برخورد خواهد شدمسایل مالی به ما ارتباطی ندارد اما باید بازیکنان با تمام جان و دل برای تیم تلاش کنند و حاشیه ایجاد نکنند. کرار به ما پیغام داده که امروز به تمرین ما خواهد آمد البته من الان در کنفرانس هستم و هنوز در این رابطه تصمیم نگرفتم.

مظلومی درباره برد هفته گذشته مقابل سپاهان افزود: من با بازیکنان خودم صحبت کردم و  گفتم که بازی با سپاهان دیگر تمام شده است. الان توقع هواداران هم بالا رفته و بازیکنان هم این را می دانند ضمن اینکه بازی با پرسپولیس شرایط متفاوت با بازی سپاهان دارد. به بازیکنان گفته ام که برد هفته گذشته خود را کاملا فراموش کنند زیرا این بازی شرایط خاص خود را دارند. بازیکنان با تمام توان به میدان خواهند رفت پرسپولیس هم می آید که بازی را از ما ببرد. این مسابقه، مسابقه تیمی است که از لحظه های خود استفاده کند و اسیر جو مسابقه نشود. ما از نظر روحی تیم خود را آماده کرده ایم تا برنده شویم. 

وی ادامه داد: این همه تماشاگر برای دیدن این بازی می آیند و سختی می کشند من هم دوست ندارم بازی صفر-صفر شود بلکه باید پرگل باشد تا تماشاگران از بازی لذت ببرند. 

مظلومی درباره غایبان تیمش خاطرنشان کرد: خوشبختانه محروم و مصدوم نداریم اما سختی کار من در اینجاست که 21 بازیکن در اردو داریم و باید سه نفر را ازاین بین خط بزنم. 

سرمربی استقلال درباره لقب سوبله چوبله خودش گفت: من به دنبال لقب نیستم. ما فقط به بردن فکر می کنیم و بردهای گذشته ما هم با همکاری کل کادر استقلال به جا گذاشته شد.

وی درباره اینکه در گذشته بازیکنان باتجربه سرنوشت دربی را رقم می زدند افزود: به هرحال یکسری بازیکنان جوان و باتجربه در تیم حضور دارند واینها می توانند زیبایی بازی را بیشتر کنند. تجربه بچه ها در کنار نیروی جوانی آنها سبب خواهد شد که بازی خوبی را شاهد باشیم. 

سرمربی استقلال درباره اینکه خودش سابقه بازی در دربی را داشته است و تاثیر آن دوران در مربیگری خودش ادامه داد: من هیچگاه از دربی نترسیده ام و تلاش کردم احساس خود را به بازیکنام منتقل سازم. ترس در این بازی ها نشانه شکست است. تجربه ای که من در دوران بازیگری در دربی داشتم به بازیکنان خود انتقال دادم و دوست دارم بازیکنان این تجربه ها را در زمین پیدا کنند و تماشاگران لذت ببرند. 

مظلومی درباره آخرین دربی خود و شکست از پرسپولیس و شایعاتی که گفته شده بود مظلومی گفته است بازیکنان به وی خیانت کرده اند، اذعان داشت: من هیچگاه اسم خیانت را نیاوردم و نمی خواهم به آن روزها برگردم درباره زمان حال بازگردیم.

محسن بازدید : 88 پنجشنبه 07 آبان 1394 نظرات (0)


امین حاج‌محمدی مدافع میانی استقلال در بازی با سپاهان نیمکت‌نشین شد. هرچند این موضوع برای او ناراحت‌کننده است ولی حاج‌محمدی نمی‌خواهد در این مورد اعتراض کند. او در مورد پیروزی مقابل سپاهان، دربی روز جمعه و مسائل مختلف دیگر به سؤالات ما پاسخ می‌دهد.

برد روحيه‌بخشي در اصفهان به ‌دست ‌آورديد، درست است؟
همين‌طور است. اين بازي خيلي سخت بود ولي ما بازي را خوب شروع كرديم و به گل رسيديم. بعد از آن بازي را اداره كرديم و در نيمه دوم هم توانستيم روي دو ضدحمله به گل برسيم. واقعاً 3 امتياز ارزشمند از اصفهان گرفتيم.

فكر مي‌كرديد 3 گل بزنيد؟
ما فقط براي برد به اصفهان رفته بوديم. مي‌دانستيم بازي سختي داريم ولي قبل از دربي فقط دنبال برد بوديم. حالا مي‌توانيم با روحيه‌اي بالا به مصاف پرسپوليس برويم.

در مورد شعارهايي كه هواداران سپاهان عليه حسين فركي سردادند چه صحبتي داري؟
من با فركي كار كردم و او را يك مربي خوب و دوست‌داشتني مي‌دانم. فركي، سپاهان را پارسال قهرمان كرد و نمي‌دانم چرا هواداران اين تيم عليه مربي خود شعار دادند. كار آنها واقعاً جالب نبود. حسين آقا در اين چند سال خودش را ثابت كرده است.

مثل اينكه سيدمهدي رحمتي هم در روزهاي اوج قرار دارد.
او واقعاً فوق‌‌العاده است و در حال حاضر بهترين دروازه‌بان ايران محسوب مي‌شود. وقتي مدافعان پشت او بازي مي‌كنند واقعاً آرامش مي‌گيرند. رحمتي در اين بازي چند فرصت ايده‌آل را گرفت.

چرا در اين بازي نيمكت‌نشين بودي؟
اين تصميم مظلومي بود و من به آن احترام مي‌گذارم. هر فوتباليستي ناراحت مي‌شود و من اوايل بازي ناراحت بودم. البته پرويز خان در اين مورد با من صحبت كرد و نظرش اين بود كه بازي نكنم. الان براي من اين موضوع خوشحال‌كننده است كه 3 امتياز از اصفهان گرفتيم و در واقع يك بازي 6 امتيازي را برديم.

فكر مي‌كني پرسپوليس را جمعه شكست بدهيد؟
اين بازي شرايط خاص خودش را دارد و قابل پيش‌بيني نيست. من تا حالا حضور در اين مسابقه را تجربه نكرده‌ام و نمي‌دانم بازي كردن در دربي چه حسي دارد اما بايد بگويم كه براي اين مسابقه خيلي انگيزه دارم. دربي يك بازي خاص است كه ميليون‌ها نفر آن ‌را مي‌بينند.

براي پرسپوليسي‌ها كري نمي‌خواني؟
بعد از اتفاقي كه براي هادي نوروزي عزيز رخ داد، همه ما عهد كرديم كه براي پرسپوليس كري نخوانيم. به‌ هر ‌حال آنها شرايط سختي را تجربه مي‌كنند و غيبت نوروزي واقعاً دردناك است.

محسن بازدید : 88 پنجشنبه 07 آبان 1394 نظرات (0)


نزدیک بودن تاریخ درگذشت هادی نوروزی به دربی 81 باعث شده که این مسابقه حساس تحت تاثیر درگذشت کاپیتان فقید پرسپولیس باشد. علاوه بر پرسپولیسی ها که داغدار کاپیتان بی حاشیه خود هستند، استقلالی ها هم مرام به خرج داده اند و از همان روز درگذشت هادی، به روش های مختلف ابراز همدردی کرده اند.

حالا استقلالی ها برای دربی 81 هم برنامه دارند. حنیف عمران زاده بازیکن استقلال در مصاحبه ای که با شماره روز پنجشنبه روزنامه خبرورزشی داشته ، گفته که اگر به پرسپولیس گل هم بزند شادی نمی کند. او همچنین از برنامه استقلال برای این مسابقه خبر داد و گفت: «دقیقه 24 توپ را به اوت می زنیم.»

محسن بازدید : 106 پنجشنبه 07 آبان 1394 نظرات (0)


قهر جاسم کرار از اردوی استقلال آن هم به خاطر مسائل مالی شاید دیگر برای هواداران استقلال چیز عجیبی نباشد و رفتارها و اعتراض‌های کرار عادت کرده باشند اما قطعا برای مجموعه استقلال که برای آرامش بیشتر تیم را دو روز زودتر به اردو فرستاده اند نمی تواند قابل هضم باشد.

هر چند که باشگاه استقلال در دو سال گذشته نشان داده راه مماشات با چنین بازیکنانی را خوب بلد است و درحالی که اگر چنین مسائلی در باشگا های بزرگ دنیا رخ دهد تامل جایز نبوده و کمیته انضباطی باشگاه بلافاصله بدون مصلحت اندیشی و پادرمیانی های کدخدامنشی‌وار از نوع ایرانی تصمیم قاطع را در مورد چنین بازیکنانی می گیرد.

جاسم کرار که همین چندی قبل به بهانه نداشتن مسکن از عراق به ایران باز نمی گشت و پس از دو هفته غیبت در تمرینات به تهران بازگشت روز گذشته به بهانه اینکه چرا به او پاداش داده نشده و به همه پول داده شده غیر از او بعد از تمرین به اردو بازنگشت.

به همین راحتی بازیکنی که مورد توجه سرمربی تیمش قرار دارد و همواره زیر چتر حمایتی مظلومی بوده قید بزرگترین بازی نیم فصل را زد تا هم خودش آسیب ببیند و هم به تیمش نه اگر بگوییم لطمه فنی بلکه شوک منفی وارد کرد. براستی سزای بازیکنی که با تیمش در آستانه یک بازی سنتی چنین رفتاری می کند چه می تواند باشد؟

آیا باز هم پرویز مظلومی می خواهد از هافبک جنجالی و بداخلاق تیمش دفاع کند؟ آیا باید هواداران استقلال وجود چنین بازیکنی را در تیم خود تحمل کنند؟ تا به کی کمیته انضباطی باشگاه باید خود را فدای مصلحت هایی که هیچ گاه دیده نشده که به نفع تیم تمام شود، کند؟

روز گذشته بعد از منتشر شدن خبر قهر کرار شایعه ای شد که بعد از دربی قرار است کرار از استقلال اخراج شود. البته هر چند که هر کسی که این خبر را شنید اولین مسئله ای که به ذهنش آمد همین بود که این بار دیگر نوبت اخراج این بازیکن است اما واقعا از این باشگاه و این کادرفنی چنین تصمیمی بر می آید؟

شنبه قرار است جاسم کرار در باشگاه حاضر شود. گفته می شود این جلسه با حضور مظلومی و مسئولان باشگاه برگزار می شود.

به نظر می رسد نتیجه دربی در تصمیم گیری در خصوص جاسم کرار تاثیرگذار است که البته اگر این مسئله صحت داشته باشد دیگر چه می توان گفت؟ بازیکنی که به راحتی یک بازی بزرگ را نادیده گرفته و پول را به مصلحت تیمش ترجیح داده آیا واقعا لایق این هست که نتیجه دربی در ماندن و رفتن او نقش داشته باشد؟

باید منتظر این شنبه موعود بود تا یک بار برای همیشه همه تکلیف خود را با کرار در این فوتبال بدانیم.

محسن بازدید : 101 سه شنبه 28 مهر 1394 نظرات (0)


سرمربی استقلال گفت:هشت هفته از لیگ گذشته و تیم ها شناخت خوبی نسبت به هم دارند.

به گزارش  کاپ، پرویز مظلومی در نشست خبری پیش از مسابقه مقابل استقلال خوزستان اظهارداشت: بازی با استقلال خوزستان بازی ساده ای نخواهد بود آنها نشان دادند که تیم خیلی خوبی هستند و کادر فنی خوبی دارند. تمامی تدابیر را برای این بازی اندیشیده ایم تا بتوانیم سه امتیاز مسابقه را کسب کنیم انگیزه بچه ها بسیار بالا است ما دو تساوی پشت سر هم کسب کردیم و همین مساله سبب شد که مقداری احساس خطر کنیم. بچه ها هم قسم شدند تا فردا ضمن یک بازی خوب به برتری دست یابند. هشت هفته از لیگ گذشته و تیم ها شناخت خوبی نسبت به هم دارند.

وی دامه داد: شاید برنامه ای که سازمان لیگ برای مسابقات در نظر گرفته است مورد رضایت مربیان نباشد. بازی های سختی را در 10 روز آینده در پیش رو داریم. سه، چهار بازی سنگین داریم و فرصت ریکاوری هم نداریم. لازم است که بازی خوبی ارایه دهیم و پوئن متبتی داشته باشیم انشاالله بازی خوبی در پیش باشد و مردم از آن لذت ببرد زیرا استقلال خوزستان هم بازی خوبی انجام می دهد.

سرمربی استقلال در ارتباط با تقابل سرمربیان باشگاه ها با سرمربی تیم ملی درباره تعطیلات لیگ برتر اظهار داشت: از خدایمان است که با کی روش جلسه بگذاریم تا مربیان باشگاهی بتوانند نظریات خود را ارایه کنند. ما باید جوابگوی هواداران خود باشیم. مربی تیم ملی از دست رنج ها باشگاه ها استفاده می کند و باید پاسخگوی آنان باشند. در غیر این صورت باشگاه ها از وقفه های لیگ متضرر می شوند ما باید یکشنبه به اصفهان برویم و پس از آن دوباره در تهران بازی داریم و آنگاه به اهواز برویم. اگر بازیکنان ملی پوش ما مصدوم شود چه کسی پاسخگو خواهد بود هم به ضرر ما خواهد بود و هم تیم ملی.

 

وی خاطرنشان کرد: هفته پیش  و بعد از پایان تعطیلات کدام تیم خوب بازی انجام داد. نتیجه غیرمنتظره ای رقم خورد باشگاه ها ویترین هستند ضمن احترامی که برای مهدی تاج و سایر مسوولان لیگ دارم آنها باید شرایط باشگاه ها را در نظر بگیرند به هرحال برای تیم ملی آرزوی موفقیت می کنم. می گویند برنامه ها را از قبل داده اند. ضمن اینکه بازیکن را یک روز قبل از مسابقه به ما تحویل می دهند. لازم است که مربی تیم ملی اینقدر از بالا ما را نگاه نکند و با باشگاه ها تعامل داشته باشد. امیدوارم درد دل باشگاه را بشنوند و به آنها عمل کنند.

مظلومی در ارتباط با داور مسابقه جهانبازی وموضع گیری باشگاه در این باره اذعان داشت: او از داوران خوب ماست. ولی سوءتفاهماتی به وجود آمده است که داوران نباید در برابر تیم جبهه گیری کنند.گفته شده بود که داوران به نفع استقلال داوری کرده اند. لازم بود که باشگاه پاسخگو باشد طبق دستور کمیته داوران، داورها نباید مصاحبه مستقیم انجام دهند. ما هیچ مشکلی با جهانبازی نداریم و امیدوارم روز خوبی داشته باشیم. 

وی درباره رضایتنامه کرار گفت: ما جلسه ای داشتیم و قرار بود مشکل او را امروز و فردا حل کنیم. سایر مسایل هم به مدیریت باشگاه برمی گردد که او بتواند با آرامش به کار خود ادامه دهد. کرار تمرینات خوبی انجام داده است و در شرایط مسابقه قرار دارد. 

سرمربی استقلال در پاسخ به کاپ، در ارتباط با شایعاتی که مبنی بر خرید چند بازیکن جدید به گوش رسیده است گفت: همان گمانه زنی ها در حد گمانه زنی است و نه لیست سیاه داریم و نه لیست خرید بازیکنان جدید. 

وی درباره آنالیز گل های دریافتی استقلال اذعان داشت: ما فقط فرصت کردیم ریکاوری انجام دهیم و فرصت بررسی و برطرف کردن ضعف های خود را نداشتیم. ما دفاع های خوبی داریم اما ساختاردفاعی مشکل دارد ما با هفت یا هشت بازیکن در خط حمله حضور پیدا می کنیم و بهترین خط حمله را داریم. هواداران از ما فوتبال تهاجمی می خواهند اما فوتبال تهاجمی تبعات دارد و یکی از این تبعات تنها ماندن مدافعان در برابر مهاجمان حریف است.

مظلومی در ارتباط با محرومان و مصدومان تیمش خاطرنشان کرد: خوشبختانه محروم و مصدوم نداریم.

محسن بازدید : 103 دوشنبه 27 مهر 1394 نظرات (0)

 سفر سه روزه به رشت و زندگی 72 ساعته با ناصر حجازی می تواند پر از سوژه های مختلف باشد .
به گزارش کاپ و به نقل از سایت ناصر حجازی،البته من که از چهار سال پیش تا الان ارتباط نزدیک و دوستانه ای با وی دارم، همیشه فکر می کنم که بسیار خوب او را می شناسم ، اما هر بار که حجازی را می بینم، نکات تازه ای در شخصیت منحصر به فرد او کشف می کنم .
 
حجازی انسان عجیبی است، شاید نه تنها در فوتبال بلکه در کل جامعه ما آدمهای  مثل او کمیاب باشند.
به جرات می توان گفت خصلت های  که در فرهنگ ما ایرانی ها از وزن و جایگاه بالایی برخوردار است ، در وجود حجازی تلنبار شده است . به قول کامران منزوی که چند سال در کنار حجازی کار کرد و اتفاقا اختلاف نظرهایی هم با او داشت ، حجازی آدمی است که اگر 10 تا عیب داشته باشد ، هزارتا حسن دارد.
 
مردی که به شدت از تملق و دورویی پرهیز می کند ، هیچ وقت نخواسته همرنگ جماعت باشد و خودش را با امواج حاکم بر اجتماع همسو کند .همین ویژگی منحصر به فرد، یکی از هنر های حجازی است . اگرچه بسیاری این حسن بزرگ را جور دیگری تعبیر می کنند و معتقدند روابط عمومی او ضعیف است و رفتارش طوری است که همواره برای خودش دشمن تراشی می کند ، اما واقیت این است که رفتار و کردار او درست است و متاسفانه ایراد در وجود ماست که حتی صفات مذموم و ناپسندی چون ریاکاری و چاپلوسی را به حساب روابط عمومی قوی می گذاریم!
اما اینکه شخصی چون حجازی با ویژگی های منحصر به فردش در جامعه ما با مشکلاتی مواجه است و در ارتباط برقرار کردن با بعضی افراد گاهی نمی تواند طرف مقابل را جذب کند ، شاید به این دلیل باشد که امثال او در اجتماع هزار چهره ما ((تک)) افتاده اند .
 
آتیلا ، تنها پسر ناصر خان ، درباره پدرش حرف جالبی بیان می کند : ((او می خواهد تنهایی همه را اصلاح کند ، اما مگر می شود .چنین چیزی امکان پذیر نیست.وقتی یک نفر دروغ می گوید ، پدرم عصبی می شود یا وقتی قیافه یک آدم متملق و ریاکار را می بیند ، خود به خود از کوره در می رود و همین باعث می شود که اعصابش همیشه نا آرام باشد ، چون آدم های متقلب ، دروغگو و ریاکار در جامعه کم نیستند .))
آتیلا ادامه می دهد : (( من و مادرم همیشه به او می گوییم کمی سیاست داشته باش .مگر چه اتفاقی می افتد. مگر آنها که در زندگیشان سیاست پیشه کرده اند ، عاقبت بدی داشته اند  ، اما او هیچوقت نخواسته سیاست را چاشنی رفتارش کند و حداقل یک جاهایی ظاهر را حفظ کند .
 
پدرم همیشه حرف دلش را می زند ، البته همه او را می شناسند ، اما با وجود این با او مشکل پیدا می کنند. شما ببینید،  به عنوان مثال خود من یکی از مربیان را می شناسم که وقتی خبرنگارها را می بیند آن قدر چاپلوسی آنها را می کند  و به قول معروف آنها را تحویل می گیردکه خبرنگار از خود بی خود می شود، اما بلافاصله پس از اینکه خبرنگار از او جدا شد ، پشت سرش فحش ناموسی می دهد . البته من پدرم افتخار می کنم که همیشه ثبات شخصیت دارد و یک انسان هزار چهره و چند بعدی نیست ، اما با اینحال معتقدم که اگر او کمی سیاست به رفتارش اضافه کند ، می تواند بالاترین جایگاهی را که شایسته یک مربی فوتبال است ، از آن خود کند.))
حرف های آتیلا درباره پدرش عین واقعیت است . اما ناصرخان هم درباره آتیلا حرف های جالبی دارد: ((من به خوبی بچه هایم را می شناسم ، هم آتیلا و هم آتوسا عین خودم رک و راستگو هستند. شما غیر ممکن است بتوانی از بچه های من حرف دروغ بشنوی و یا در وجود آنها تقلب و ریاکاری ببینی .))
حجازی بچه هایش رابیشتر از تمام دنیا دوست دارد . او همه زندگی اش را وقف آنها کرده است. حتی درآمدی هم که سالانه از کنار فوتبال کسب می کند به بچه هایش اختصاص داده است و هیچ وقت اجازه نداده آنها در زندگی با کمبودی مواجه باشند .
 
حجازی اکنون در ساحل زیبا و آرام خزر و در دهکده ساحلی که یکی از بهترین مجتمع های مسکونی شمال کشور است، زندگی آرام و بی دردسری دارد . همسر او به دلیل تحصیل آتوسا در تهران ، بیشتر اوقات در تهران به سر می برد و حجازی به اتفاق آتیلا روزها را سپری می کند . دهکده ساحلی یک مکان بسیار خلوت و ساکت است . به جز صدای امواج دریا و صدای پرندگان، صدای دیگری به گوش نمی رسد. او در اینجا آرامش را تجربه می کند . مردم رشت و دهکده ساحلی احترام خاصی برای ناصر خان قائلند . شاید این احترام نه فقط به علت شهرت حجازی در فوتبال ، بلکه به دلیل متشخص بودن و حتی با سواد بودن او باشد. حتی پرسپولیسی ها هم وقتی او را می بینند با سلام و احوالپرسی رسمی و مودبانه به ناصر خان ادای احترام می کنند و او هم متقابلا به همه احترام می گذارد.
 
حجازی درباره زندگی در رشت می گوید : ((خدا وکیلی من در اینجا بسیار راحتم ، من از دوران کودکی به شمال علاقه زیادی داشتم و همیشه برای مسافرت و تفریح به شمال می رفتم. حالا هم که دو سال است که در اینجا زندگی می کنم از این زندگی کاملا راضی ام . اینجا هم طبیعت زیبا دارد و هم مردم با کلاس و با فرهنگی . البته تنها مشکل من در اینجا این است که من تنها هستم . در واقع به جز خودم و آتیلا کسی پیش ما نیست . حتی ویلاهای مجاور ما هم خالی است و آدم احساس تنهایی می کند. من و آتیلا برای اینکه اوغات فراغتمان را پر کنیم ، معمولا می نشینیم پای تلویزیون و فیلم هایی را که از کلوپ می گیریم تماشا می کنیم . شب ها هم که معمولا از تلویزیون فوتبال پخش می شود و من همه بازی ها را میبینم.))
 
راستی بحث فوتبال به میان آمد . جالب است که بدانید حجازی تمام بازی های فوتبال خارجی را که از تلویزیون پخش می شود، به دقت تماشا میکند . چهارشنبه شب گذشته وقتی بازی رئال مادرید و بایرن مونیخ را به اتفاق ناصر خان و آتیلا دیدم بسیار برایم لذت بخش بود . تحلیل های او بسیار درست است و نگاهی حرفه ای و متمایز با دیگر مربیان ایرانی نسبت به فوتبال دارد. البته او هم مثل ما و بسیاری از فوتبال دوستان ایرانی از تیم بایرن مونیخ متنفر است و از شکست این تیم مقابل رئال بسیار خوشحال و شادمان است. 
 
در سه روزی که پیش حجازی بودم ، نکته ای که بیش از هرچیز نظرم را جلب کرد ، تماس های مکرر تلفنی با وی بود . تلفن همراه حجازی مرتب زنگ می خورد. البته بیشتر کسانی که تماس می گرفتند خبرنگارها بودند، اما تعدادی از هواداران استقلال هم شماره او را دارند  و گاهی با وی تماس می گیرند. البته هوادارانی که تقریبا هم سن و سال خود حجازی هستند و از سال ها قبل اخبار و وقایع مربوط به او را دنبال کرده اند .
 
حجازی در گفت و گو با یکی از خبرنگاران که از او درباره اوضاع و احوال نابسامان فوتبال کشور می پرسد، جواب می دهد : ((چه فایده ای دارد که من بخواهم حرفی بزنم. هرکس بخواهد در این باره حرف بزند ، فقط خودش را خسته کرده است . آنها هرکاری خودشان بخواهند ، می کنند، نه به حرف امثال من توجهی می کنند و نه به خواسته مردم. به عنوان مثال شما خبرنگارها بروید تحقیق کنید که ما در کشورمان چند نفر دکترای رشته تربیت بدنی داریم، فرض کنیم که فقط 50 نفر دکترای تربیت بدنی داشته باشیم. پس چرا یکی از آنها رییس می شود که تخصصش چیز دیگری است. شما بروید این چیزها را بنویسید. بازی رئال و بایرن مونیخ را دیدید. 90 دقیقه در ورزشگاه باران می بارید ،  اما یک قطره آب روی زمین دیده نمی شد . چون ورزشگاه های آنها استاندارد است. آنها همیشه در حال پیشرفت و حرکت رو به جلو هستند، ولی ما در ایران فقط به فکر دروغ گفتن و حسادت ورزیدن به همدیگر هستیم...))
روز پنجشنبه ناصر خان زمین تمرین تیم استقلال رشت را به من نشان می دهد .
 
زمین تمرین این تیم به علت بارندگی های شدید ، پر از آب است و قابل تمرین نیست .او می گوید : ((اگر زمین های ما هم استاندارد بودبه این روز نمی افتاد . البته سیستم ورزش در کشور ما غلط است و مدیران باشگاه ها هم بی تقصیراند. آنها باید با دست خالی تیمداری کنند.))
حجازی در گوشه ای از زمین شاگردانش را جمع می کند و پس از 60 دقیقه پاس های کوتاه و تکضرب تمرین را تعطیل می کند. او میگوید : (( در چنین زمینی چه کار تاکتیکی می تواند کرد . ما فقط می توانیم برخی از تمرین های پیش پا افتاده را انجام دهیم . ))
 
حق با حجازی است. در فوتبال ما هیچ چیز سر جای خودش نیست ، حتی مسئولان هم، باری به هر جهت فوتبال را اداره می کنند، اما حرص و جوش خوردن هم بی فایده است. شاید همین حرص و جوش خوردن ها باعث شده که دروازه بان افسانه ای قوتبال ایران روز به روز شکسته تر شود. او حتی حجازی یک ماه پیش هم نیست. هربار که او را میبینم چین و چروک های صورتش بیشتر شده و موهایش سپیدتر.
 
*امید صادقی

محسن بازدید : 88 دوشنبه 27 مهر 1394 نظرات (0)


استقلال جوان به مقایسه میان سوشا مکانی با مهدی رحمتی پرداخته و به این بهانه از کارلوس کی روش انتقاد کرده است.

به گزارش کاپ،استقلال جوان از مکانی به عنوان دروازه بانی یاد کرده که با داوران درگیر می شود و همچنین با بازیکنان تیم ملی هم در اردو درگیری پیدا کرده است.

 

محسن بازدید : 86 یکشنبه 26 مهر 1394 نظرات (0)
هافبک استقلال از فردا با بهبود مصدومیتش پا به توپ می شود.

به گزارش خبرنگار کاپ، محسن کریمی که در هفته های اخیر با مصدومیت دست و پنجه نرم می کرد و حتی مسابقات غرب آسیا را به همین دلیل از دست داد، از فردا پا به توپ خواهد شد.

با تلاش های دکترامین نوروزی معاونت پزشکی ورزشی استقلال این بازیکن روزی دو جلسه به تمرینات فیزیوتراپی پرداخت تا شرایط حضور در میادین را پیدا کند.

این درحالی بود که این بازیکن باید در صورت عدم بهبودی، عمل جراحی نیز انجام می داد اما پزشک استقلال با تلاش های فراوان توانست این بازیکن را برای حضور در میادین آماده کند.

محسن بازدید : 72 یکشنبه 26 مهر 1394 نظرات (0)


سرمربی تیم فوتبال استقلال با سفر تیمش به سوئد موافقت کرد.


به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، باشگاه استقلال از طرف یک واسطه برای برگزاری بازی‌های دوستانه در نوروز سال 95 به کشور سوئد دعوت شده است. مسئولان استقلال این موضوع را به پرویز مظلومی انتقال دادند و سرمربی استقلال با سفر به سوئد موافقت کرد.

استقلالی‌ها روز گذشته به سازمان لیگ نامه نوشتند که در صورتی که استقلال در تعطیلات نوروزی دیداری چه در لیگ برتر و چه جام حذفی نداشته باشد، به این کشور سفر کنند. مسئولان استقلال از سازمان لیگ خواستند به درخواست‌شان زودتر پاسخ دهند تا مقدمات سفر را فراهم کنند.

محسن بازدید : 81 شنبه 25 مهر 1394 نظرات (0)


شاید این تاثیرِ استندآپ کمدی‌های برنامه تلویزیونی خندوانه باشد که شوخی‌های علی فتح الله زاده حالا بر خلاف همیشه جدی تلقی می‌شوند و سوژه‌های روز فوتبال ایران را می‌سازند. مدیرعامل سابق آبی‌ها درست همزمان با جشن شش‌تایی ها در باشگاه پرسپولیس، مدعی شده بود که استقلال نیز سابقه به ثمر رساندن ۸ گل به حریف را داشته است. این خبر با تایید علی جباری داغ شد و با تکذیب او، به فراموشی پیوند خورد تا اینکه گزارشی از راه برسد و ادعا کند که از سند این بازی بزرگ پرده برمی‌دارد. ویکی لیکس نمایی این رسانه اما نهایتا به انتشار فکت‌های شفاهی و بی‌سند هفت‌بندی منجر شد که یک پاراگراف دیگر نیز صرفا برای کری‌خوانی به آن اضافه شده بود. این سطح نازل از رفتار هوادارانه شاید در شرایط عادی قابل تحمل به نظر می‌رسید اما حقیقت آن بود که این گزارش، به وبسایت رسمی ناصر حجازی که زیر نظر خانواده او اداره می‌شود تعلق داشت و در راستای یکی دیگر از شاهکارهای تکراری این خانواده قرار می‌گرفت. تمرین تازه تبر با ریشه‌های خاطره خوب ناصرخان در ذهن اهالی فوتبل ایران.


برای بیشتر آدم های دنیا، مرگ مجال تهی شدن از دغدغه و نگرانی است اما ظاهرا آدم های شناخته شده حتی بعد از نفسِ آخر نیز باید نگران بلایی باشند که ممکن است بازمانده ها، بر سر نام‌شان بیاورند. قاعدتا این آدم‌ها باید متعلق به همه بخش های جامعه باشند و در خطر تصاحب شدن توسط چند نفر خاص قرار نگیرند اما انگار محکومیت آن ها به نسبت های خانوادگی قابل تغییر نیست. به نظر می رسد ناصر حجازی، یکی از قربانی های این ماجرا باشد. او که حتی در روزهای مواجهه با بی مهری شدید از سوی باشگاه و بازیکنانش حاضر نبود علیه استقلال جوسازی کند و همه چیز را در سکوتی وزین می گذراند، حالا حجازی هایی را در اطراف باشگاه می بیند که ناگهان در حساس ترین مقطع فصل میان مدیرعامل باشگاه و جدی ترین منتقد او جلسه برگزار می کنند تا اقتدار سرمربی تیم را بشکنند و به اعتبار او در بین بازیکنان‌اش خدشه وارد کنند و در مقابل احتمال خوب نتیجه گرفتن استقلال بایستند. حجازی هایی که به تشخیص شخصی خودشان قصد دارند از آن هایی که رابطه خوبی با عقاب نداشته اند، انتقام بگیرند و در این راه از هیچ مصاحبه و تحرکی فروگذار نمی کنند، حتی اگر در نهایت این ماجرا به ضرر استقلال تمام شود. آن ها هیچوقت نگران لطمه زدن به تصویرِ ماندگار ناصر خان نمی شوند. نگران روزی که مردم بالاخره باور کنند او نیز شبیه اعضای خانواده اش بوده است و این خاطره قهرمانانه در مرز شکستن و تخریب قرار بگیرد. شاید علاوه بر آن ها، از گناه رسانه ها در این زمینه نباید به سادگی چشم پوشید. رسانه هایی که شاید بهانه چندانی برای تریبون دادن به آین خانواده نداشته باشند اما باز هم از آن ها به عنوان سوژه جدی خبر و مصاحبه بهره می برند تا به خاطر اسم گلر افسانه ای استقلال  کلیک های بیشتری دریافت کنند. شاید آن ها که تنها هنر زندگی‌شان نسبت خونی با ناصر حجازی است، بدون تریبون جدی نیز از پس ضربه ناخواسته به اعتبار او بربیایند اما کمتر دیده شدن و خوانده شدن حداقل عوارض این اتفاق را کمرنگ تر خواهد کرد. عوارضِ موردتوجه قرار گرفتن آن ها که حجازی هستند اما حجازی نیستند!


مدت زیادی از اولین اکران‌های خصوصی فیلم مستند «من ناصر حجازی هستم» سپری نشده است. فیلمی که با کنایه هایی آشکار و کاملاغیرحرفه ای به نبرد افرادی می رود که در زمان زندگی حجازی رابطه خوبی با او نداشتند. این اتهام ها، راه را برای شکایت و توقیف باز گذاشته اند  اما امیر قلعه نویی، سرمربی سابق آبی ها فعلا حرکت نگه داشته و قصد شکایت از خانواده همایونی آقای حجازی را ندارد. خانواده ای که تا آنجا پیش رفته اند که چهره ای مثل قلعه نویی نیز در مقابل‌شان حرمت نگه می دارد!  تردیدی وجود ندارد که حجازی برای ماندگار بودن در بین هم وطن ها، به این کینه توزی های سینمایی نیاز ندارد. او در سال های پرافتخار نفس کشیدن، به این تحلیل و تدبیر رسیده بود که یک آدم فراررنگی باشد و از بازی های کودکانه و سقفِ کوچک درگیری ها در فوتبال ایران عبور کند. حجازی به خوبی تفاوت بزرگ صریح بودن و هوچی گری را می دانست. همان چیزی که انگار بازمانده های او، بلد نیستند.


محمدحسین عباسی / تماشاگران امروز

محسن بازدید : 89 شنبه 25 مهر 1394 نظرات (0)


در نیمه اول بازی استقلال – پدیده یک اشتباه تاکتیکی آزار‌دهنده بود.


استقلال برنامه‌‌اش سانتر از كناره‌ها به خصوص از جناح راست بود و اين كار را به دفعات ميلاد فخرالديني و خسرو حيدري انجام دادند اما كسي نبود كه از اين توپ‌ها استفاده كند. بازيكني كه بايد از اين توپ‌ها استفاده مي‌كرد يعني پروپييچ روي نيمكت ذخيره‌ها نشسته بود البته استقلال در نوك خط حمله شهباززاده را داشت كه پرتلاش و مؤثر بازي كرد (بحث درخصوص نيمه اول است.‌) اما پروپييچ روي توپ‌هاي هوايي بهتر از سجاد است و متخصص گل كردن توپ‌هايي است كه از كناره‌ها ارسال مي‌شود.


نشستن پروپييچ روي نيمكت استقلال اشكالي ندارد و نمي‌شود به پرويز مظلومي خرده گرفت اما وقتي استقلال مبناي گلزني‌‌اش سانتر از كناره‌هاست نشستن پروپييچ روي نيمكت جاي تعجب داشت و جالب اينكه دستياران پرويز مظلومي هم متوجه اين موضوع نشده بودند. وقتي سجاد در زمين است و پروپييچ روي نيمكت، بايد روي زمين بازي كرد و اگر توپ به كناره‌ها مي‌رود سانتر نكرد و پاس به بيرون داد البته سانتر كردن در هر سه، چهار باري كه توپ به كناره‌ها مي‌رود اشكالي ندارد اما نه اينكه مبناي حمله سانتر باشد و سرزن روي نيمكت.

استقلال با اين اشتباه عجيب بايد در نيمه نخست بازي را مي‌باخت كه باخت و البته خوش‌اقبال بود كه در چند صحنه بازيكنان پديده بد به توپ ضربه زدند البته رحمتي بعد از آن اشتباه بد در يكي، دو صحنه ديگر واكنش‌هاي خوبي داشت.

محسن بازدید : 103 شنبه 25 مهر 1394 نظرات (0)

پرویز مظلومی از جدال استقلال و پدیده حرف می‌زند، مسابقه‌ای که با تساوی یک- یک به پایان رسید. سرمربی استقلال دیشب و بعد از بازی از اشتباهات داور انتقاد کرد.


استقلال از شكست گريخت.


دو تيم يك ديدار خوب را به اجرا گذاشتند. مسابقه‌اي كه همه چيز داشت. پديده واقعاً تيم بسيار خوبي است و توانست نمايشي عالي به اجرا بگذارد. روي اشتباه خودمان خيلي سريع گل خورديم و شيرازه تيم از هم پاشيد.

حريف مي‌توانست باز هم دروازه استقلال را باز كند.


گفتم كه بعد از اشتباهي كه انجام داديم و گل خورديم از نظر روحي به ضررمان تمام شد و شيرازه‌مان پاشيد. در وقت دوم تغييراتي صورت داديم و تاكتيك تيم را عوض كرديم. حملات ما باعث شد مدافعان حريف تحت فشار قرار گرفته و گل خودي بزنند. من يك موضوعي را بايد بگويم.


چه موضوعي؟


من هيچ‌وقت عليه داوران حرف نزده‌ام. براي داوران احترام زيادي قائل هستم. آنها زحمت مي‌كشند، اما بايد از حق تيم خودم دفاع كنم. در اين مدت جو بدي را عليه استقلال ايجاد كردند. در بازي با راه‌آهن گل درست ما به اشتباه خطا گرفته شد. پنالتي حريف بيرون محوطه جريمه بود و بازيكن حريف اخراج نشد اما داور را مجبور كردند از راه‌آهن عذرخواهي كند، مگر استقلال ضرر نكرد پس چرا فقط از تيم روبه‌رو عذرخواهي شد! در ديدار امروز بازيكن حريف كفش جابر انصاري را بيرون آورد اما داور در صحنه بود و پنالتي نگرفت، روي خسرو حيدري نيز پنالتي صورت گرفت، واقعاً زنگ خطر داوري براي استقلال به صدا درآمد و من نگران اين موضوع هستم، نتيجه آن جوسازي‌ها اين مي‌شود.


ميلاد فخرالديني و خرسندنيا از تعويض خود ناراضي به نظر مي‌رسيدند و واكنش نشان دادند.


من در اين باره چيزي نديدم!


اما اين موضوع اتفاق افتاد و همه ديدند.


من حواسم به بازي بود و چيزي متوجه نشدم. اين مسائل در استقلال نيست و اگر اين بازيكنان اعتراض كرده باشند برخورد صورت مي‌گيرد، تصميم من اين بود در آن شرايط تغييراتي در روند تاكتيكي استقلال به وجود آورم.


برخي اشكالات تيم هنوز حل نشده است.


واقعاً در اين تعطيلات بازيكنان خود را نداشتيم، با مشكلات زيادي روبه‌رو بوديم. تعطيلات نه‌تنها به سود استقلال نبود بلكه به ضررمان تمام شد. در تمرين بيشتر بازيكنان نبودند، بازيكنان در تيم ملي بزرگسالان و اميد بودند، مكويان نبود، كرار در عراق به سر مي‌برد و تازه چند روز است به جمع ما اضافه شده است، بازيكن مصدوم داشتيم، اينها عواملي بود كه اجازه نداد با همه نفرات تمرين كنيم. طبيعي است كيفيت پايين بيايد.


چرا آرش برهاني بازي نكرد؟


اين نظر من بود.


محسن بازدید : 88 جمعه 24 مهر 1394 نظرات (0)


به گزارش خبرگزاری فارس،در ادامه هفته هشتم لیگ برتر فوتبال تیم فوتبال استقلال از ساعت 15 در ورزشگاه ثامن مشهد و در حضور حدود 15 هزار تماشاگر به مصاف تیم پدیده رفت که مسابقه با نتیجه مساوی یک بر یک به پایان رسید.

در دقیقه 2 استقلال اولین کرنر را به دست آورد که این ضربه روی سر سجاد شهباززاده فرود آمد که ضربه او را مجتبی‌روشنگر دروازه‌بان پدیده به خوبی دفع کرد.

گل پدیده: در دقیقه 3  توپ برگشتی از روی دروازه پدیده تبدیل به یک ضد حمله شد و مهدی خیری  بازیکن تیم پدیده از راه دور توپ را وارد دروازه استقلال کرد. روی این گل مدافعان جناح چپ استقلال و همچنین خود رحمتی غافلگیر و اسیر سرعت بازیکنان پدیده شدند.

در دقیقه 6 بازیکنان پدیده روی جابر انصاری مرتکب خطا شدند که باعث مصدومیت انصاری شد.

در دقیقه 15 شوت یعقوب کریمی از کنار دروازه پدیده راهی کرنر شد و این کرنر سودی برای استقلال نداشت.

در دقیقه 17 استقلال با پرتاب اوت میلاد فخرالدینی بازهم صاحب یک موقعیت گلزنی درون محوطه جریمه پدیده شد که مدافعان توپ را برگشت دادند.

در دقیقه 20 استقلال از جناح راست صاحب یک ضربه کاشته شد که ضربه ارسالی خسرو حیدری را مدافعان استقلال برگشت دادند.

در دقیقه 26 ارسال فخرالدینی روی دروازه پدیده را مدافعان دفع کردند.

در دقیقه 29 شوت مهدی خیری بازیکن پدیده با اختلاف کمی از کنار دروازه استقلال به بیرون رفت.

در دقیقه 34 ضربه کاشته پدیده را مدافعان استقلال برگشت دادند.

در دقیقه 36 مهدی خیری پا به توپ وارد محوطه جریمه استقلال شد و پاس او به یونس شاکری رسید که شوت او را مهدی رحمتی مهار کرد.

در دقیقه 37 محمود خمیسی بازیکن پدیده دچار مصدومیت شد و جای خود را به محمد حسین مرادمند داد.

در دقیقه 42 استقلال بازهم صاحب یک ضربه کرنر شد که این ضربه هم حاصلی برای آبی‌پوشان نداشت.

در دقیقه 44 شوت حسن جعفری از داخل محوطه جریمه استقلال با اختلاف کمی از کنار دروازه این تیم به بیرون رفت.

در دقیقه 45+1 استقلال یک کرنر دیگر به دست آورد که مدافعان پدیده این ضربه را هم برگشت دادند.

در دقیقه 45+2 ضربه سر جابر انصاری با اختلاف از بالای دروازه پدیده به بیرون رفت.

در دقیقه 45+4 ارسال بازیکنان پدیده روی دروازه استقلال خطری ایجاد نکرد. داور برای نیمه اول 5 دقیقه وقت اضافه محاسبه کرده بود.

در دقیقه 45+ 5 ضربه کاشته استقلال را دروازه‌بان پدیده برگشت.

نیمه دوم:

پدیده نیمه دوم را هم هجومی آغاز کرد. در دقیقه 49 صاحب یک ضربه کاشته پشت محوطه جریمه استقلال شد که ضربه خیری را دروازه‌بان استقلال به کرنر فرستاد. ضربه کرنر هم حاصلی برای پدیده نداشت.

در دقیقه 53 ارسال خسرو حیدری با ضربه سر شیرجه‌ای میثم مجیدی همراه شد که ضربه او با اختلاف کمی از بالای دروازه پدیده به بیرون رفت.

در دقیقه 54 تکل شدید فخرالدینی روی بادامکی را داور خطا گرفت اما از دادن کارت زرد به بازیکن استقلال خودداری کرد. در این صحنه سرمربی پدیده به داور معترض شد.

گل مساوی استقلال: در دقیقه 59ضربه کاشته ارسالی خسرو حیدری را محمدحسین مرادمند با یک ضربه سر و گل به خودی گل مساوی استقلال را به ثمر رساند.

در دقیقه 63 و 64 استقلال صاحب دو ضربه کرنر پیاپی شد که حاصلی برای آبی‌پوشان نداشت.

در دقیقه 65 شوت حسین بادامکی از درون محوطه جریمه استقلال با اختلاف زیاد از بالای دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه 67 محسن یوسفی از تله آفساید استقلال فرار کرد و پا به توپ وارد محوطه جریمه استقلال شد که شوت او را رحمتی به کرنر فرستاد و ضربه کرنر حاصلی برای پدیده نداشت.

در دقیقه 70 شوت محسن یوسفی با اختلاف کمی از کنار دروازه استقلال به بیرون رفت.

در دقیقه 75 ضربه کاشته پدیده را رحمتی مهار کرد.

در دقیقه 81 ارسال بازیکنان پدیده را رحمتی دفع کرد.

در دقیقه 82 سیدمهدی رحمتی با رضا ناصحی بازیکن پدیده به دلیل خطایی که رویش انجام داد بگومگو کرد.

در دقیقه 83 پدیده صاحب یک ضربه کرنر دیگر شد.

در دقیقه 88 ضربه سر یونس شاکری را مهدی رحمتی با یک واکنش دیدنی مهار کرد.

داور برای نیمه دوم 4 دقیقه وقت تلف شده محاسبه کرد.

در دقیقه 90 ضربه کاشته استقلال را مدافعان پدیده برگشت دادند.

در دقیقه 90+2 شوت روزبه چشمی با اختلاف کمی از کنار دروازه پدیده به بیرون رفت.

سیدمهدی سیدعلی داور مسابقه به حسن جعفری، رضا ناصحی و میثم نقی‌زاده از پدیده کارت زرد نشان داد.

این دومین مساوی استقلال در این فصل است و آبی‌پوشان در حال حاضر 17 امتیازی هستند و همچنان در صدر جدول لیگ قرار دارند اما درصورتیکه سپاهان مقابل سیاه جامگان پیروز شود به دلیل تفاضل گل بهتر صدر را از استقلال می‌گیرد.پدیده هم با این مساوی 10 امتیازی شد و به رده نهم باقی ماند.

ترکیب استقلال:

سیدمهدی رحمتی، امین حاج محمدی،  میلادفخرالدینی( از دقیقه 54 روزبه چشمی)، مگویان، محمدرضا خرسندنیا( از دقیقه 54 پروپیچ)، خسرو حیدری، امید ابراهیمی، یعقوب کریمی، میثم مجیدی، جابر انصاری و سجاد شهباززاده( از دقیقه 87 بهنام برزای)

سرمربی: پرویز مظلومی

ترکیب پدیده:

مجتبی روشنگر، ایگور پراهیچ، محمود خمیسی( از دقیقه 37 محمدحسین مرادمند)، حسن جعفری، رضا ناصحی، میثم نقی‌زاده، حسین بادامکی، مهدی خیری( از دقیقه 90+2 مسعود نظرزاده)، یونس شاکری، محسن یوسفی( از دقیقه 70 محسن یوسفی) و کریم احمدی

سرمربی: رضا مهاجری

محسن بازدید : 89 جمعه 24 مهر 1394 نظرات (0)


به گزارش خبرگزاری فارس،در ادامه هفته هشتم لیگ برتر فوتبال تیم فوتبال استقلال از ساعت 15 در ورزشگاه ثامن مشهد به مصاف تیم پدیده رفت که نیمه اول مسابقه با نتیجه  یک بر صفر به سود پدیده به پایان رسید.

در دقیقه 2 استقلال اولین کرنر را به دست آورد که این ضربه روی سر سجاد شهباززاده فرود آمد که ضربه او را مجتبی‌روشنگر دروازه‌بان پدیده به خوبی دفع کرد.

گل پدیده: در دقیقه 3  توپ برگشتی از روی دروازه پدیده تبدیل به یک ضد حمله شد و مهدی خیری  بازیکن تیم پدیده از راه دور توپ را وارد دروازه استقلال کرد. روی این گل مدافعان جناح چپ استقلال و همچنین خود رحمتی غافلگیر و اسیر سرعت بازیکنان پدیده شدند.

در دقیقه 6 بازیکنان پدیده روی جابر انصاری مرتکب خطا شدند که باعث مصدومیت انصاری شد.

در دقیقه 15 شوت یعقوب کریمی از کنار دروازه پدیده راهی کرنر شد و این کرنر سودی برای استقلال نداشت.

در دقیقه 17 استقلال با پرتاب اوت میلاد فخرالدینی بازهم صاحب یک موقعیت گلزنی درون محوطه جریمه پدیده شد که مدافعان توپ را برگشت دادند.

در دقیقه 20 استقلال از جناح راست صاحب یک ضربه کاشته شد که ضربه ارسالی خسرو حیدری را مدافعان استقلال برگشت دادند.

در دقیقه 26 ارسال فخرالدینی روی دروازه پدیده را مدافعان دفع کردند.

در دقیقه 29 شوت مهدی خیری بازیکن پدیده با اختلاف کمی از کنار دروازه استقلال به بیرون رفت.

در دقیقه 34 ضربه کاشته پدیده را مدافعان استقلال برگشت دادند.

در دقیقه 36 مهدی خیری پا به توپ وارد محوطه جریمه استقلال شد و پاس او به یونس شاکری رسید که شوت او را مهدی رحمتی مهار کرد.

در دقیقه 37 محمود خمیسی بازیکن پدیده دچار مصدومیت شد و جای خود را به محمد حسین مرادمند داد.

در دقیقه 42 استقلال بازهم صاحب یک ضربه کرنر شد که این ضربه هم حاصلی برای آبی‌پوشان نداشت.

در دقیقه 44 شوت حسن جعفری از داخل محوطه جریمه استقلال با اختلاف کمی از کنار دروازه این تیم به بیرون رفت.

در دقیقه 45+1 استقلال یک کرنر دیگر به دست آورد که مدافعان پدیده این ضربه را هم برگشت دادند.

در دقیقه 45+2 ضربه سر جابر انصاری با اختلاف از بالای دروازه پدیده به بیرون رفت.

در دقیقه 45+4 ارسال بازیکنان پدیده روی دروازه استقلال خطری ایجاد نکرد. داور برای نیمه اول 5 دقیقه وقت اضافه محاسبه کرده بود.

در دقیقه 45+ 5 ضربه کاشته استقلال را دروازه‌بان پدیده برگشت.

سیدمهدی سیدعلی داور مسابقه به حسن جعفری و میثم نقی‌زاده از پدیده کارت زرد نشان داد.

پیش از این دیدار استقلال با 16 امتیاز در صدر جدول است و پدیده هم با 9 امتیاز در رده نهم جدول قرار دارد.

محسن بازدید : 187 جمعه 24 مهر 1394 نظرات (0)


به گزارش خبرگزاری فارس، استقلال و پدیده مشهد از ساعت 15 امروز در ورزشگاه ثامن به مصاف یکدیگر می‌روند.

پرویز مظلومی 11 بازیکن استقلال برای حضور در این مسابقه را مشخص کرد.

ترکیب استقلال به شرح زیر است:

مهدی رحمتی، حاج محمدی، فخرالدینی، مگویان، خرسندنیا، خسرو حیدری، امید ابراهیمی، یعقوب کریمی، میثم مجیدی، جابر انصاری و سجاد شهباززاده

محسن بازدید : 89 جمعه 24 مهر 1394 نظرات (0)


به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، پرویز مظلومی در نشست خبری پیش از بازی با پدیده، گفت: در ابتدا ایام سوگواری امام حسین(ع) تسلیت می‌گویم، امیدوارم عزاداری‌ها مورد قبول حق قرار بگیرد. خوشحالم بار دیگر به پابوس امام هشتم در این ایام آمدیم.

وی افزود: دنبال 3 امتیاز این بازی هستیم. با یک تیم خوب بازی داریم. پدیده نشان داده تیم قابل احترامی است، بازیکنان و مربی خوبی دارد. شرایط جدول طوری است که تلاش می‌کنیم با کسب 3 امتیاز صدرنشینی را حفظ کنیم. امیدوارم بازیکنان هم خواسته‌های ما را در زمین پیاده کنند.


وی درمورد تعطیلات لیگ برتر خاطرنشان کرد: تعطیلات خیلی خوش گذشت، آن‌قدر لیگ 20 روز تعطیل شده که خیلی خوش می‌گذرد. وقتی 20 روز با نصف تیم تمرین می‌کنیم، معلوم است چه اتفاقی می‌افتد. با وجود همه کمبودها و مصدوم‌ها تمرینات خوبی انجام دادیم و جا دارد از بازیکنان با مشکلاتی که دارند، اما با این وجود از جان و دل تمرین می‌کنند،تشکر کنم. از چهارشنبه بازیکنانی که در تیم بزرگسالان بودند، به ما اضافه شدند و روزبه چشمی از امروز به ما اضافه خواهد شد.


سرمربی استقلال درمورد وضعیت جاسم کرار خاطرنشان کرد: او در مدت زمان غیبتش روی برنامه تمرین کرده، امیدوارم باشگاه مشکلات او را حل کند. ان‌شاءالله مشکلات همه بازیکنان حل شود، مدیریت، هیأت‌مدیره و اسپانسر باشگاه تلاش می‌کنند تا مشکلات بازیکنان حل شود. به من خرده می‌گیرند که چرا از این بازیکن حمایت می‌کنیم، من روی این بازیکن حساب کرده‌ام. با بازیکنان تیم از نزدیک در ارتباطم و می‌بینم آنها چه مشکلاتی دارند، باوجود اینکه کرارا آماده بود او را به مشهد نیاوردیم. امیدوارم مشکلات بازیکنان در هفته آینده حل شود.

وی درمورد دعوت نشدن سجاد شهباززاده به تمرینات تیم ملی خاطرنشان کرد: شهباززاده بازیکن خوبی است و لیاقت حضور در تیم ملی را دارد. من هیچ‌گاه در این مسائل دخالت نمی‌کنم، اما به او ظلم می‌شود و امیدوارم با دید بازتری انتخاب‌ها صورت بگیرد.


سرمربی استقلال درمورد اینکه شهباززاده رقیبان سرسختی در تیم ملی دارد، گفت: او هم می‌تواند در این رقابت شرکت کند؛ چراکه شرایطش بسیار خوب است، متأسفانه این بازیکن از نظر روحی به خاطر عدم دعوت به تیم ملی لطمه خورد.



وی درمورد اینکه بحث جدایی شهباززاده مطرح شده بود تصریح کرد: این مسئله تکذیب شد. او تا آخر فصل کنار ما است، کسی درخواست جدایی نداشته و اگر پیشنهادی بیاید باشگاه باید بررسی کند، حتی کرار هم که به تیم ملی دعوت شده، فعلاً به خاطر استقلال جواب مثبت نداده است.


وی درمورد مصدومان و محرومان تیمش خاطرنشان کرد: محسن کریمی مصدوم است و فرشید اسماعیلی را بینی‌شکسته از تیم ملی تحویل گرفته است. عمران‌زاده هم 3 کارته است، در این بین کرار را هم با خود به مشهد نیاوردیم.


مظلومی درمورد اینکه تیمش در دیدار دوستانه با امیدهای استقلال شکست خورد، گفت: در آن مسابقه خوب بودیم، اما باختیم. من چند بازی تیم امید را از نزدیک دیده‌ام. همین دیروز نام یکی از بازیکنان این تیم به نام سیدحسین حسینی را برای لیگ برتر رد کردیم و کارت بازی او برای مسابقه بعدی صادر می‌شود، حتی در دیدار دوستانه با راه‌آهن هم از این بازیکن استفاده کردیم. ما روی تیم‌های پایه نگاه ویژه داریم.

مظلومی در پایان درباره امکانات مشهد برای میزبانی گفت: مشهد از هر لحاظ امکانات ورزشی خوبی دارد و متاسفم که باید بگویم پول زیادی در مشهد وجود دارد، اما صرف فوتبال و ورزش نمی‌شود. نه تنها در مشهد، بلکه در اصفهان و تبریز هم امکانات خوبی وجود دارد. مشهد استادیوم خوبی دارد و می‌تواند مسابقات مختلفی را میزبانی کند. اگر بتوان بازی‌های تیم ملی را در شهرهای مختلف پخش کرد، هم استقبال خوبی صورت می‌گیرد و هم برای تیم ملی دلگرمی است.

محسن بازدید : 85 پنجشنبه 23 مهر 1394 نظرات (0)


مدافع استقلال به هم تیمی اش تبریک گفت.

به گزارش کاپ، حنیف عمران زاده بعد از قهرمانی تیم امید در رقابت های غرب آسیا در اینستاگرامش نوشت: «داداش روزبه مبارکه، یه استقلالی متعصب تو این 7 سال که تو اس اس هستم مثل روزبه ندیدم که تعصب داشته باشه واسه تیم. داداش پرچمت بالاست»

محسن بازدید : 82 چهارشنبه 22 مهر 1394 نظرات (0)


مدافع ارمنستانی استقلال احتمالا در بازی روز جمعه جای عمران زاده را می گیرد.

به گزارش خبرنگار کاپ، هرایر مگویان، مدافع ارمنستانی استقلال که در روزهای اخیر با بهبود مصدومیتش توانسته به تمرینات گروهی این تیم اضافه شود. با این روند مگویان به مشهد سفر می کند تا استقلال را در بازی با پدیده همراهی کند.

با توجه به محرومیت عمران زاده، احتمالا مظلومی مگویان را جانشین او در ترکیب اصلی می کند.

محسن بازدید : 80 چهارشنبه 22 مهر 1394 نظرات (1)


مهاجم تیم فوتبال استقلال می گوید قصد جدایی از این تیم را ندارد و نمی داند اخبار مبنی بر جدایی‌اش از کجا آب می‌خورد.


سجاد شهباززاده در گفت و گو با سایت رسمی باشگاه استقلال، درباره اخرین وضعیت تیمش پیش از دیدار با پدیده گفت: تمام تلاش بازیکنان و کادر فنی استقلال این است که در شروع لیگ بتوانیم روند خوب خودمان را حفظ کنیم. تعطیلات زیاد باعث می شود کار ما سخت شود اما با تمریناتی که انجام دادیم همه چیز خوب پیش می رود و برای بازی سخت روز جمعه آماده هستیم. مهاجم استقلال درباره دیدار روز جمعه این تیم برابر پدیده اضافه کرد: کادر فنی تیم ما پدیده را کاملا آنالیز کرده است و از نقاط ضعف و قوت این تیم آگاهی کامل دارند. می دانیم که بازی سختی برابر این تیم خارج از خانه خواهیم داشت اما ما تیم خوبی هستیم و می خواهیم با ارائه بهترین بازی خودمان برنده به تهران بازگردیم. شهباززاده که این روزها شایعاتی مبنی بر جدایی اش از استقلال مطرح شده است، در این باره بیان کرد: من واقعا نمی دانم که چنین اخباری از کجا شروع شده است در حالی که من در جریان آن نیستم. من واقعا نمی دانم این موضوع که به دلیل مشکلات مالی قصد جدایی از استقلال را دارم از کجا آب می خورد؟ مهاجم گلزن استقلال درباره چشم انداز این تیم در ادامه این فصل تصریح کرد: ما در لیگ شروع خوبی داشتیم و همه تلاشمان این است که در بازی های سخت نیز بتوانیم صدرنشینی را حفظ کنیم. من و دیگر بازیکنان با وجود همه کم و کاستی هایی که هواداران به خوبی از وجود آنها آگاه هستند برای موفقیت تیم تمرین می کنیم و در تلاشیم در طول فصل از تجربه های کادر فنی قوی که در اختیار داریم نیز به خوبی استفاده کنیم.

محسن بازدید : 76 چهارشنبه 22 مهر 1394 نظرات (0)


به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، دیدار تیم‌های فوتبال پدیده و استقلال در چارچوب هفته هشتم لیگ برتر از ساعت 15 در ورزشگاه ثامن برگزار خواهد شد.

کنفرانس مطبوعاتی سرمربیان 2 تیم پیش از این دیدار فردا برگزار خواهد شد اما نکته قابل توجه این است که هیأت فوتبال مشهد ساعت کنفرانس خبری پرویز مظلومی، سرمربی استقلال را 10 و 30 دقیقه اعلام کرده است در حالیکه پرواز آبی‌پوشان فردا ساعت 12 و 30 دقیقه خواهد بود.

هیأت فوتبال مشهد ساعت کنفرانس خبری رضا مهاجری، سرمربی پدیده را 11 اعلام کرد.

محسن بازدید : 92 سه شنبه 21 مهر 1394 نظرات (0)


ترکیب تیم ملی فوتبال ایران برای بازی دوستانه سه شنبه مقابل ژاپن مشخص شد.


تیم ملی با ترکیب علیرضا حقیقی ، ووریا غفوری، پژمان منتظری، سیدجلال حسینی، احسان حاج صفی، امید ابراهیمی، سعید عزت الهی، رامین رضاییان، اشکان دژاگه، وحید امیری و سردار آزمون فردا ساعت ۱۷ در ورزشگاه آزادی مقابل ژاپن به میدان خواهد رفت.

کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی پس از مصاحبه تصویری با برنامه نود ترکیب تیم را در اختیار این برنامه قرار داد.

از جمله نکات قابل توجه ترکیب تیم در این مسابقه غیبت آندرانیک تیموریان کاپیتان تیم و مهدی طارمی و قرار گرفتن سعید عزت الهی و رامین رضاییان در ترکیب است.

تیم های ایران و ژاپن از ساعت ۱۷ فردا سه شنبه ۲۱ مهر ماه در ورزشگاه  آزادی به مصاف هم خواهند رفت.

محسن بازدید : 58 سه شنبه 21 مهر 1394 نظرات (0)


علی نظری جویباری در گفت وگو با سایت رسمی باشگاه استقلال،‌ درباره وضعیت مسکن کرار گفت: ما پیگیری لام را انجام می‌دهیم ولی متاسفانه مشکلاتی برای ما ایجاد شده و منتظریم تا هرچه سریعتر مشکل مسکن کرار را هم حل کنیم.
وی درپاسخ به این سوال که آیا صحت دارد که شهباززاده در آستانه جدایی از استقلال است، بیان کرد: درباره جدایی هر بازیکنی چه شهباززاده باشد چه هر بازیکن دیگر، آقای مظلومی تصمیم گیرنده است و ایشان باید نظر خود را اعلام کنند.
معاون ورزشی باشگاه استقلال درپاسخ به این سوال که آیا صحت دارد که شهباززاده بر اساس قراردادش می‌تواند هروقت خواست از تیم جدا شود، گفت: در قرارداد این بازیکن آمده که در صورت دریافت پیشنهاد خارجی تا پیش از نیم فصل، ابتدا باید سرمربی استقلال موافقت کند و سپس این بازیکن با پرداخت یک مبلغ مشخص می‌تواند از استقلال جدا شود. به همین دلیل بازهم باید بگویم که تصمیم گیرنده درباره این بازیکن و سایر بازیکنان آقای مظلومی است.
او در پایان و درپاسخ به این سوال که نظرش راجع به برنامه ریزی لیگ چیست، گفت: اینکه ملی‌پوشان به تیم‌هایشان دیر بر می‌گردند به ضرر تیم‌هایی است که تعداد زیادی ملی‌پوش دارند و به سود تیم‌هایی است که ملی‌پوشی ندارند. این مسئله به ما آسیب می‌زند و امیدواریم برای آن راه حلی پیدا شود.

محسن بازدید : 64 سه شنبه 21 مهر 1394 نظرات (0)


قرار بود در بازی یادبود هادی نوروزی که دیروز برگزار شد، سرمربی استقلال به اتفاق رحمتی، طالب‌لو، نوازی و برهانی حضور داشته باشد اما در نهایت مظلومی تنها به دستگردی رفت.

مظلومي كه برخورد گرمي با خانواده نوروزي داشت، توضيح داد: خودم به عشق هادي در اين بازي شركت كردم اما شاگردانم تمرين داشتند و از اينكه نتوانستند خودشان را به دستگردي برسانند، عذرخواهي كردند. البته برگزاركنندگان اين بازي هم بابت اينكه مظلومي حضور در بازي يادبود نوروزي را به تمرين تيم خودش ترجيح داد، از سرمربي استقلال تشكر كردند.

محسن بازدید : 57 دوشنبه 20 مهر 1394 نظرات (0)
به گزارش خبرگزاری فارس، درحالی که قرار بود جاسم کرار بازیکن عراقی استقلال امشب به ایران بازگردد این بازیکن امروز با ماشین شخصی خود از عراق به ایران بازگشت و ظهر به تهران رسید.

این بازیکن قرار است فردا در باشگاه حضور پیدا کند و تا عصر امروز هم به او قول داده شده که منزلش را تهیه کنند.

محسن بازدید : 51 یکشنبه 19 مهر 1394 نظرات (0)

هافبک ارمنی استقلال برای که به تازگی دوران مصدومیت خود را پشت سرگذاشته است، مشکلی برای بازی بازی با پدیده ندارد.
به گزارش "ورزش سه"، با توجه به محرومیت حنیف عمران زاده خبر بازگشت هرائر مگویان می تواند خبر خوبی برای پرویز مظلومی در بازی با پدیده باشد. البته محسن کریمی که از امروز تمرینات خود را شروع کرده به طور قطع به بازی با پدیده نخواهد رسید و کادرفنی استقلال باید به دنبال جانشین برای او باشد.

احتمالا برای بازی با پدیده یعقوب کریمی یا بهنام برزای جانشین این بازیکن خواهد شد.

محسن بازدید : 49 یکشنبه 19 مهر 1394 نظرات (0)
جاسم کرار به ایران نیامد! به طور حتم از خواندن این جمله خسته شده‌اید. بازیکن عراقی استقلال که کلکسیونی از حاشیه‌های ریز و درشت در کارنامه‌اش دارد، به اعتصابش ادامه می‌دهد و حاضر نیست عراق را ترک کرده و برای حضور در تمرینات استقلال به ایران بازگردد.

از روزي كه كرار به نشانه اعتراض به عدم پرداخت مطالباتش، ايران را ترك كرد، از طريق مدير برنامه‌هايش مذاكراتي را با مسئولان استقلال شروع كرد. او براي بازگشت دوباره به ايران شرط بزرگي داشت؛ مطالباتم را پرداخت كنيد تا برگردم در غير اين صورت در عراق مي‌مانم و براي گرفتن حق و حقوقم به فدراسيون بين‌المللي فوتبال (فيفا) شكايت مي‌كنم.

وقتي غيبت كرار ادامه پيدا كرد، بهرام افشارزاده با كرار و مدير برنامه‌هايش مذاكراتي داشت و قرار بر اين شد نهايت تا پنج‌شنبه 16 مهر مطالبات اين بازيكن را پرداخت كند.كرار نيز قول داد در صورتي كه اين اتفاق رخ دهد، پنج‌شنبه شب به ايران بازمي‌گردد. در حالي كه تصور مي‌شد پس از اين توافق شفاهي، اعتصاب كرار شكسته و حضوري دوباره در تمرينات استقلال داشته باشد، باز هم طرفين به بن‌بست خوردند. مديران آبي‌پوش كه نتوانسته بودند مطالبات اين بازيكن را آماده كنند، تماسي با او نگرفتند و كرار نيز در عراق ماند!

براي هزارمين بار مي‌گويم، من پول زور نمي‌خواهم، حقم را مي‌خواهم. جاسم كرار درباره نيامدنش به ايران با خبرورزشي حرف مي‌زند. او حرف‌هايش را با اين جملات آغاز كرد و بعد ادامه داد: فكر مي‌كنند من خوشم مي‌آيد در تمرينات استقلال شركت نكنم. من يك بازيكن حرفه‌اي هستم، چرا بايد برگردم؟ نه خانه‌اي برايم گرفته‌اند و نه پولي داده‌اند. بيايم تا در خيابان بخوابم؟ بيايم تا كارتن‌خواب باشم؟ قرار بود برايم خانه بگيرند. زير قول‌شان زدند. مرا به هتل مي‌فرستند اما پولش را نمي‌دهند و چند روز بعد مرا به بدترين شكل بيرون مي‌اندازند. پول هم نداده‌اند تا خودم خانه بگيرم. اگر پولي به من دادند بابت فصل قبل بود كه بدهكاري داشتم و به طلبكاران دادم. آنها اول برايم خانه بگيرند و پولم را بدهند، بعد اگر نيامدم، حرف بزنند. مرا سر كار نگذاريد. دروغ به من نگوييد. امروز و فردا نكنيد. براي پرداخت پول مشكل داريد عيب ندارد، بياييد و حقيقت را بگوييد. الكي نگوييد تا آخر هفته پولت را مي‌دهيم تا روي آن حساب كنم. يك لحظه آقايان خودشان را جاي من قرار دهند، ببينند مي‌توانند با اين شرايط كنار بيايند؟

حالا استقلالي‌ها چه مي‌كنند؟ يكي از مسئولان آبي‌پوشان در اين باره مي‌گويد: كرار بايد به ايران برگردد و در تمرينات استقلال شركت كند و اگر مشكلي دارد، با حرف زدن حل كند، مثل بقيه! او در پاسخ به اين پرسش كه كرار جريمه مي‌شود يا نه؟ گفت: حتماً اين اتفاق مي‌افتد و بابت هر جلسه غيبت، جريمه خواهد شد(!)

افشارزاده مخالف ادامه حضوركرار در استقلال است و پرويز مظلومي كماكان سفت و سخت پاي اين بازيكن ايستاده و او را مي‌خواهد! همان كسي كه مي‌گفت در زمين‌هاي خاكي تهران و آبادان صد تا بهتر از دژاگه هست و حالا در كل ايران جايگزيني براي اين عراقي 100 كيلويي با 24 درصد چربي و 20 كيلو اضافه وزن نمي‌بيند! مظلومي باز هم از مديران استقلال خواست پول كرار را بدهند و خواسته‌هايش را اجرا كنند! صدالبته بازيكن‌سالاري هم در كار نخواهد بود.

محسن بازدید : 364 چهارشنبه 15 مهر 1394 نظرات (0)


سوگل طالب لو متاثر از فوت کاپیتان پرسپولیس و البته غمی که این روزها در بین خانواده هادی نوروزی و همسرش و فرزندانش وجود دارد این یادداشت را از زبان آنها نوشته است.


تنهایى، انتظار، پرواز، استرس، حمد و قل هو الله، لحظه شمارى براى شروع مسابقه، تپش هاى قلب من ،تپش های قلبی که با هر کوبش اسم تو را فریاد می زد.

خاموش کردن تلویزیون از دقیقه ٥ بازى، ٩٠ دقیقه هایى که هر تیک تاکش یک عمر بود،یک قرن. اردوهاى شبانه روزى، بهونه هاى بچه ها، چک هاى برگشتى، شایعه ها، حواشی،اخبار زرد و هجوم همیشگی سایه ها از پس دیوارهای خانه مان، خانه ای که تو ساخته بودی برایم، خانه ای که سقفش مهر بود و دیوارهایش عشق و زندگی در لحظه لحظه هایش جریان داشت.زندگی، زندگی، زندگی از جنس همسر یک فوتبالیست.

نقش مرد بازى کردن را بلدم. خوب بلدم. در روزهاى نبودنت نقشم را خیلى زود یاد گرفتم . دوستت دارم ها به من گفتند که زندگى با یک فوتبالیست، سخت است و متفاوت . حواسم بود. بعضى وقت ها آنقدر که استوک هایت به تو نزدیک بود ما نبودیم. میشنیدمت، کم میدیدمت. صدایت برایم صمیمى تر از نگاهت بود. زندگى را دوست داشتم با اینکه دور بودى ولى بودى. قران رو میبوسیدى و میرفتى و من با ساکى از مسولیت ساعت ها به عکس هایت خیره میشدم. از لحظه بلند شدن هواپیما تسبیح در دستم بود تا وقتى صداى زنگ تلفن حالم را خوب میکردو این کاره یک هفته در میان من بود. تنها دعایم در شب هاى بازى سلامتى تو بود. گل زدى خندیدم، پاس گل دادى پریدم... راستى چرا رفتن اوت ندارد ؟ تابستان ها با شربت و خاک شیر منتظر چهره آفتاب سوخته ات مینشستم. تابستان براى ما فصل بدنسازى پرفشار بود. روزى دو سه جلسه تمرین. فصل حسرت یک دل سیر همدیگه رو دیدن . تو که میخوابیدى کارها را تعطیل میکردم که مبادا صدایى آزارت بدهد. دلم برایت تنگ میشد.فقط نگاهت می کردم، چهره آرامت را در خواب نگاه میکردم ...


زمستان ها با آب پرتقال منتظر چهره یخ زده و خسته ات بودم. واى که وقتى لباس هاى تمرین گِلى میشدند چقدرسخت بود شستنشان.

زمستان در کوران مسابقات بودیم و من به تنهایى انارها را دان میکردم. چه شب یلداها که از پشت تلفن، فرسنگ ها فاصله را جا گذاشتیم، صداهامون رو بهم نزدیک کردیم و تفال زدیم به حافظ. بلندترین شب سال را به امید برگشتنت تا صبح فیلم بازى هایت را میدیدم و به داشتنت افتخار میکردم.

زودتر از همه آجیل عید میخریدم. آخه تو میرفتى و سال جدید را بدون آجیل آغاز کردن، در اردو هیچ صفایى نداشت. سال تحویل میشد و من با صداى تو سال را شروع می کردم. حالا صدایت کجاست؟

یادم نیست چند بار زودتر عیدى ام را دادى و رفتى. پرسپولیس بازى داشت. باید میرفتى. راستى چرا رفتن اوت ندارد ؟

سایت هاى خبرى، روزنامه ها، برنامه بازى ها و خودکار رفیق شب هاى تنهایى ام بودند. روز بازى، ساعت بازى، ورزشگاه محل بازی، همه را حفظ حفظ بودم. براى تعطیلى لیگ روزها رو میشماردم آخه تو را کم داشتم. راستى شب بدنیا اومدن پسرمان کجا بودى ؟ دربى بود نه فکر نکنم. بازى هاى آسیایى بود ؟ یادم نیست... نبودن هایت، موهایم را، رنگ پیراهن تیم ملى کرد. راستى چرا رفتن اوت ندارد ؟

از تاریکى میترسیدى پس چرا زندگییم را تاریک کردى ؟ چرا یادم ندادى بى تو چه کنم ؟ بى معرفت نگفتى بچه ها دلتنگت میشن و بى تابیهایشان پیرم میکند. نقش مرد را بازى میکنم ولى نقش پدر کار من نیست...

لباس هات را کجا بذارم ؟ بیست و چهار را چه کنم ؟ دخترت خواست با بابا هادى بازى کنه بگم کجایى با چه تیمى بازى دارى ؟ سوال هاى بى جواب را پیش کى قایم کنم؟

من زنم یک زن . تکیه گاهم بودى. سقف خانه ام بودی.تحملِ نبودنت را ندارم. من زنم یک زن توانا اما حالا ناتوانم. رفتنت رمقم را برده.طاقت دورى زیاد را ندارم. خنده را از یاد بردم. اشک هایم خشک شد...

آقاى سر مربى این اردو کى تموم میشه ؟ دلتنگى خیلى اذیتم میکنه. هادى ! نمیشه تو اجازه بگیرى و برگردى !

تو برمیگردى. بلند شو. هیچ به فکرت رسیده بود یک روز آبى ها هم طرفدارت میشن ؟ باور کن. به خدا استقلالى ها این روزها پرسپولیسى شدند. دیگه از کرى خوندن خبرى نیست. آبى و قرمز یکى شدند... زشته پسر. بلند شو خودت ازشون تشکر کن. زبان من قاصره.

 هادى ! بلند شو مرگ را دریبل بزن و بازى را ادامه بده. بلند شو بچه هات بابا میخواهند و من کاپیتان زندگییم ام رو...


ماه مهر شد. پاییز آمد. همیشه فصل زرد و نارنجى را عاشقى میکردیم. ابر شد. تو رفتى. بى قرارم. باران بارید و من بى مهر باید ادامه بدهم. تقویم من دیگر ماه مهر ندارد. خورشید را چنگ میزنم . به ماه نگاه نمیکنم. انتظار را به بادها میسپارم و خاطراتت را در قلبم حکاکى میکنم. هادى ! کاش رفتن را گل نمیکردى این بار به اوت میزدى٠ دقیقه هایى که هر تیک تاکش یک عمر بود،یک قرن. اردوهاى شبانه روزى، بهونه هاى بچه ها، چک هاى برگشتى، شایعه ها، حواشی،اخبار زرد و هجوم همیشگی سایه ها از پس دیوارهای خانه مان، خانه ای که تو ساخته بودی برایم، خانه ای که سقفش مهر بود و دیوارهایش عشق و زندگی در لحظه لحظه هایش جریان داشت.زندگی، زندگی، زندگی از جنس همسر یک فوتبالیست.



پاییز بى مهر ١٣٩٤ سوگل طالب لو

محسن بازدید : 47 پنجشنبه 22 مرداد 1394 نظرات (1)
استقلال فصل را توفانی آغاز کرد و با دو برد متوالی قاطعانه به صدر جدول تکیه زد تا طرفدارانش از همین روزهای ابتدایی نقشه‌های زیادی برای قهرمانی بکشند. طرفدارانی که دو فصل کابوس‌وار را پشت‌سر گذاشته بودند حالا با بازی‌های تهاجمی و روان استقلال به وجد آمده‌اند و امیدوارند روند رو به رشد تیم محبوب‌شان ادامه داشته باشد. در آستانه بازی حساس با ذوب‌آهن در هفته سوم با روزبه چشمی هافبک استقلال که در دو هفته گذشته خوش درخشید گفت‌وگویی انجام دادیم.

از بازي با ملوان شروع كنيم. برد شيريني بود.
خدا را شكر در اولين بازي خانگي شرمنده هواداران‌مان نشديم و توانستيم يك برد ديگر به آنها هديه كنيم. مي‌دانستيم ملوان تيم خوبي است كه اگر فرصت پيدا كند زهرش را به ما مي‌ريزد از همين‌رو تصميم گرفتيم از همان دقيقه اول بازي توپ و ميدان را در دست بگيريم و به آنها اجازه ندهيم خودشان را پيدا كنند.

خيلي زود به گل رسيديد اما داور گل را مردود كرد.
گل محسن كريمي سالم سالم بود چون خسرو با سينه توپ را جلوي پاي كريمي انداخت و من پشت آنها بودم و ديدم كه توپ برخوردي به‌ دست خسرو نداشت اما كمك‌داور اشتباه پرچم زد. به نظرم اگر آن گل قبول مي‌شد برد ما مقابل ملوان رؤيايي‌تر هم مي‌شد.

بالاخره به پست تخصصي خودت برگشتي و زوج اميد ابراهيمي در هافبك دفاعي شدي.
در اينكه هميشه دوست دارم در پست تخصصي خودم بازي كنم شكي نيست اما به هر حال برخي مواقع پيش مي‌‌آيد كه مربيان براساس مصلحت تيم تغيير پست برايم در نظر مي‌گيرند به همين خاطر خودم را براي رويارويي با هر شرايطي آماده كردم و هدفم اين است كه بهترين عملكرد را براي استقلال ارائه بدهم. جلوي ملوان هم بازيخواني خوب ساير هافبك‌ها از جمله اميد ابراهيمي و خسرو حيدري خيلي به من كمك كرد تا بتوانم از عهده وظايفم بربيايم.

مثل اينكه طرفداران استقلال هم با حضور در ورزشگاه آشتي كردند.
خيلي خوشحالم كه اين آشتي زودتر از تصور همگان اتفاق افتاد و اميدوارم روزي برسد كه بتوانم جلوي 100 هزار استقلالي در آزادي بازي كنم چون اين اتفاق يكي از آرزوهاي من است.

زيبا بازي كردن و خوب نتيجه گرفتن استقلال مي‌تواند به عملي شدن اين آرزوي تو كمك كند؟
ما هر هفته و در هر بازي تنها با هدف برد و كسب سه امتياز به مصاف رقبا مي‌رويم و در اين راه بهترين حربه بازي تهاجمي است. البته اين استقلالي كه طرفداران در اين دو هفته ديدند تنها نيمي از قدرت واقعي استقلال است و شك نداشته باشند كه با گذشت چند هفته ديگر استقلال رؤيايي را مي‌بينند. خودمان هم مي‌دانيم با استقلالي كه زيبا بازي كند فاصله داريم و بايد براي رسيدن به آن تيم زيبا تلاش دوچنداني داشته باشيم.

خيلي‌ها اعتقاد دارند دو حريف شما در ابتداي فصل تيم‌هايي نبودند كه بخواهند عيار استقلال را مشخص كنند اما بازي روز جمعه با ذوب‌آهن مي‌تواند اين عيار را نمايان كند.
در ليگ‌ برتر هيچ حريف آساني وجود ندارد. ديديد كه در مشهد، سياه‌جامگان بد بازي نكرد و پا به پاي استقلال پيش آمد حتي ملوان كه در نيمه دوم خيلي به ما فشار وارد كرد اما قبول دارم كه ذوب‌آهن دشوارترين رقيب ما در اين هفته‌‌هاست چون تيمي دارد يكدست و باانگيزه كه بعد از دو نتيجه بد در ابتداي فصل براي جبران مافات جلوي استقلال به ميدان مي‌رود. به نظرم اين ذوب‌آهن از ذوب‌آهن فصل قبل هم خطرناك‌تر است و بايد حسابي حواس‌مان را جمع كنيم تا غافلگير نشويم. البته اگر طرفداران بيايند و يار دوازدهم ما شوند عبور از سد ذوب‌آهن چندان سخت نخواهد بود.

دو برد شما مقابل ملوان و سياه‌جامگان باعث شد همه استقلال را مدعي اول قهرماني معرفي كنند. نمي‌ترسي اين تعريف و تمجيد، غرور كاذب را به اردوي تيم‌‌تان بياورد؟
ما بازيكنان باتجربه زيادي در تيم‌ داريم كه سال‌ها با اين فشار و استرس‌ها كار كرده‌اند و مي‌دانند چطوري بايد جو را كنترل كنند. بزرگان تيم در اين مدت با تازه‌واردها و جوان‌ها مدام صحبت كردند و همين امر تا حدود زيادي نگراني‌ها را برطرف كرده ضمن اينكه كادرفني هم حسابي حواسش جمع است. اتفاقاً به شخصه اعتقاد دارم شنيدن كلمه مدعي اول قهرماني، انگيزه را در اردوي استقلال دو چندان كرده تا باعث نااميدي طرفداران نشويم.

در استقلال همه پول گرفتند، غير از اين 4 نفر
قدرداني باشگاه از طالب‌لو، برهاني، خرسندنيا و سجاد

گويا مبلغي كه استقلالي‌ها بابت قسط اول قراردادها به آبي‌پوشان پرداختند، به حدي نبود كه به همه بازيكنان پول برسد و باشگاه استقلال به برخي بازيكنان پول داد و به عده‌اي هم فقط چك دو ماهه رسيد! برابر با شنيده‌هاي ما وحيد طالب‌لو، آرش برهاني، محمدرضا خرسندنيا و سجاد شهباززاده تنها بازيكناني هستند كه پول نگرفتند و البته باشگاه هم از اين 4 نفر كه به جاي پول نقد، چك پذيرفتند و شرايط باشگاه را درك كردند، قدرداني كرد. در اين ميان انگار سجاد شهباززاده 50 ميلون تومان چك روز و مابقي پولش را چك مدت‌دار گرفته و سه بازيكن ديگر چك دو ماهه دريافت كرده‌اند.

محسن بازدید : 54 پنجشنبه 22 مرداد 1394 نظرات (0)
یعقوب کریمی هافبک چپ‌پای تیم فوتبال استقلال نیز به کرار پیوست! او هم می‌گوید مسئولان این باشگاه باید به تعهدات‌شان در مورد حق و حقوق بازیکنان عمل کنند و جالب اینجاست که تازه‌واردهایی مثل او و کرار چنین نظری دارند و قدیمی‌ها که فیکس بازی می‌کنند، ساکت هستند!

فكر مي‌كني چه زماني از لحاظ بدني به شرايط ايده‌‌آل برسي؟
من هنوز با چيزي كه مد ‌نظر خودم است فاصله دارم ولي تعطيلي 20روزه ليگ‌ برتر بهترين فرصت برايم است تا به آمادگي كامل برسم. انگيزه من امسال بيشتر از سال‌هاي گذشته است و مي‌خواهم فصل خوبي را پشت ‌سر بگذارم.

در مورد شروع خوب استقلال در ليگ‌ برتر چه نظري داري؟
امسال تيم خوبي داريم و استقلال جوان شده است. همين موضوع كمك زيادي به تيم ما مي‌كند ولي نكته مهم اين است كه مديريت باشگاه بايد به فكر بازيكنان باشد و تعهدات خودش را عملي كند. به ‌هر ‌حال بازيكنان بايد در اين زمينه ذهن‌شان مشغول نشود.

فكر مي‌كني استقلال چقدر شانس قهرماني دارد؟
از حالا نمي‌توان در اين مورد نظر داد. پارسال ديديد كه چقدر خوب ليگ را شروع كرديم، ولي در ادامه اتفاقاتي افتاد كه از قهرماني دور شديم. به نظر من سپاهان، نفت و تراكتورسازي اصلي‌ترين رقيبان ما براي كسب عنوان قهرماني هستند.

دوست داري امسال در كدام پست بازي كني؟
من به ‌عنوان هافبك يا مهاجم راست راحت هستم، ولي به ‌هر ‌حال در اين مورد كادر فني تصميم مي‌گيرد. امسال خيلي انگيزه دارم و اگر از لحاظ بدني آماده شوم، مطمئن باشيد دوباره به تيم‌ ملي دعوت خواهم شد.

كار كردن با پرويز مظلومي چطور است؟
خيلي خوب است. من از او تشكر مي‌كنم كه قبل از شروع فصل شخصاً پيگير كارم بود و همين موضوع به من انگيزه مي‌دهد.

در مورد حاشيه‌هاي اخير كرار جاسم چه نظري داري؟
شك نكنيد كه حق با كرار است، چون باشگاه بايد پولش را بدهد. به ‌هر ‌حال كرار هم يك بازيكن است و چيزي بيشتر از حقش نمي‌خواهد. من چند روز پيش به باشگاه رفته بودم و قرار بود 30درصد از مبلغ قراردادم را بگيرم اما يك چك به من دادند كه 15درصد از مبلغ قرارداد بود. اين برخلاف وعده‌اي بود كه به من داده بودند. من چك باشگاه را نگرفتم، حركت باشگاه واقعاً زشت بود و همان بهتر كه اين چك را نگرفتم. پارسال هم 20درصد از پولم را گرفتم ولي هيچ حرفي نزدم. من امسال با كاري كه در مورد رضايت‌نامه‌ام كردم، تعصبم را به استقلال نشان دادم ولي اين دليل نمي‌شود كه از حق و حقوقم بگذرم.

محسن بازدید : 60 چهارشنبه 21 مرداد 1394 نظرات (0)

میثم رحمانی_به گزارش خبرگزاری فارس، امید ابراهیمی ساده است و بی پیرایه. وقتی در سپاهان چهره شد می شد پیش بینی کرد که می تواند گام در مسیرهای بزرگ بردارد. هر چند واقعا حیف است که امید ابراهیمی با 27 سال، دیرتر از آنچه که باید در لیگ برتر چهره شد وگرنه جای امثال این بازیکن می تواند در لیگ های اروپایی باشد.

ابراهیمی میهمان خبرگزاری فارس بود. بازیکنی که خیلی ها معتقد هستند که عدم حضورش در جام جهانی یکی از بد سلیقگی های کی‌روش بود. در هر صورت ابراهیمی که خودش می گوید قاسم سیانکی به او فوتبال را آموخته این روزها در استقلال نقش تعیین کننده ای را بازی می کند. او بازیکنی است که کی‌روش می تواند جدی تر به او فکر کند و استفاده بهینه تری از او ببرد.

متن گفت‌و‌گوی مفصل هافبک ملی‌پوش استقلال را در زیر می‌خوانید:

فارس: ابتدا از خودت بگو که در کجا به دنیا آمدی و متولد چه سالی هستی؟

من متولد ٢٥/٦/٦٦ شهر نِکا، روستای زرندین هستم. این روستا از توابع شهر نکای مازندران است.

فارس: خانواده شما چند نفر هستند؟

با پدر و مادرم هفت نفر. سه خواهر بزرگ دارم، بعد برادرم و من هم فرزند آخر خانواده هستم.

فارس: چطور شد فوتبالیست شدی؟

از بچگی خودم علاقه داشتم و از صبح تا بعدازظهر در محل و مدرسه بازی می‌کردم. این علاقه شخصی خودم بود و حس کردم استعداد خوبی دارم، ولی زمانی هم در جو کشتی بودم. پدرم علاقه خاصی به کشتی دارد و همان‌طور که می‌دانید مازندرانی‌ها کشتی را دوست دارند. پدرم در یک دوره شش، هفت ماهه از من خواست کشتی‌گیر باشم که در تمرینات و بازیها هم شرکت کردم، ولی بعدها متوجه شدم که هیچ‌چیز علاقه شخصی خود انسان نیست و به خاطر همین به فوتبال برگشتم.

فارس: یعنی قرار بود کشتی‌گیر شوی؟

بله، ولی فوتبال را بیشتر دوست داشتم.

فارس: این روزها چقدر به محله قدیم‌تان سر می‌زنی؟

خیلی، من فرصت پیدا کنم به محله پدری‌ام می‌روم و جای دیگری نمی‌روم.

فارس: رفتارت با هم‌محله‌ای‌های سابق تغییر نکرده است؟

اصلا، چرا باید تغییر کند؟! همیشه اعتقاد دارم انسان نباید گذشته‌اش را فراموش کند. هنوز هم با افتخار می‌گویم بچه روستا هستم و عاشق همه هم‌محله‌ای‌هایم هستم. اگر هم امروز توانسته‌ام کمی موفق باشم، به خاطر این بوده که گذشته‌ام را فراموش نکرده‌ام.

فارس: وقتی هم‌محله‌ای‌های قدیم تو را می‌بینند، چه صحبتی انجام می‌دهند؟

آنها خیلی از موفقیت من خوشحال هستند، هر وقت دوستانم من را می‌بینند، می‌گویند یادت هست با هم در کوچه فوتبال بازی می‌کردیم؟ خاطرات قدیمی را مرور می‌کنیم و این اتفاق خیلی حس خوبی است. وقتی من آنها را می‌بینم خوشحال می‌شوم و تلاشم را بیشتر می‌کنم تا آنها را خوشحال کنم.

فارس: وقتی به تهران آمدی، حتما سبک و سیاق زندگی‌ات تغییر کرده است، درست می‌گویم؟

من هفت سال دور از خانواده‌ام زندگی کرده‌ام، مطمئنا زندگی در تهران نسبت به شهرستان خیلی متفاوت‌تر است، ولی حالا دیگر عادت کرده‌ام.

قاسم سیانکی بود که فوتبال را به من یاد داد و تمام ریزه‌کاری‌ها را آموزش داد. او روزی به من گفت سبک فوتبال تو فقط به درد هافبک‌دفاعی می‌خورد و این حرف او خیلی به کمک من آمد.

فارس: کمی از تیم‌هایی که در آنجا بازی کردی و به اینجا رسیدی تعریف کن.

فوتبال حرفه‌ای را از شهرداری نکا شروع کردم، آن زمان تیم فوتسال داشتیم که خیلی خوب بود و در امیدهای استان مازندران هم فوتبال بازی می‌کردیم. یادم است در همان دوره یکی از دوستانم که در بانک ملی بازی می‌کرد، به ما پیشنهاد داد به تهران برویم تا تست بدهیم. من به همراه یکی از دوستانم شبانه با اتوبوس به تهران رفتیم و به زمین بانک ملی رفتیم. سرمربی آن تیم آقای قاسم سیانکی بود، او بازیکن سابق استقلال هم بود و اتفاقا همان روز یک بازی دوستانه گذاشت که من هافبک بازی کردم و دوستم مدافع. وقتی بازی دوستانه برگزار شد، سیانکی دوستم که در پست دفاع بازی می‌کرد را پسندید. مثلا شما می‌دانید بازی در دفاع کمی راحت‌تر است و با دو ضربه سر یا یک تکل بازیکن به چشم می‌آید، اما در هافبک نه. من در آن روز نتوانستم خودم را نشان بدهم و خیلی استرس داشتم. سیانکی به دوستم که ما را معرفی کرده بود گفت من ابراهیمی را نپسندیدم، ولی آن مدافع را می‌خواهم. دوباره دوست من با او صحبت کرد و از او خواست که در یک بازی دیگر هم شرکت کنم. خدا را شکر در بازی بعد آنقدر خوب بودم که به من گفت مدارکت را بیاور و قرارداد ببند. من اصلا قبل از اینکه به تهران بیایم فوتبال بازی نمی‌کردم و فقط فوتسال بازی می‌کردیم.

فارس: پس نقش سیانکی خیلی پررنگ بود؟

واقعا قاسم سیانکی بود که فوتبال را به من یاد داد و تمام ریزه‌کاری‌ها را آموزش داد. او روزی به من گفت سبک فوتبال تو فقط به درد هافبک‌دفاعی می‌خورد و این حرف او خیلی به کمک من آمد. من هشت ماه در تهران بودم و سپس به هرمزگان رفتم. سرمربی آلومینیوم هرمزگان عباس سرخاب بود و قاسم سیانکی کمک او. آن سال از لیگ سه به لیگ دو آمدیم و سپس همان سال با حمایت مردم قهرمان لیگ دو شدیم و به لیگ یک آمدیم. درست همان سال من سرباز شدم و نه آشنایی داشتم و نه بلد بودم به تیم‌های نظامی بروم. من در همان بندرعباس ماندم و مثل یک سرباز عادی به پادگان رفتم و خدمت کردم. البته آموزشی در کازرون شیراز بودیم و کلا ١٨ ماه خدمت کردم.

فارس: بعد از سربازی چه شد؟

دوباره در نیم‌فصل دوم در هرمزگان ماندم و سال بعد به سپاهان آمدم، سالی که به سپاهان آمدم ستاره‌های زیادی در این تیم بودند که در یک بازی دوستانه با سپاهان نوین به میدان رفتم. در آن مسابقه آقای چرخابی و آقای قنبری آنجا حضور داشتند و آقای قلعه‌نویی از آنها خواسته بود بازی سپاهان‌نوین را ببینند که اگر بازیکن خوبی دارد جذب سپاهان شود. من در آن مسابقه خیلی خوب بازی کردم و حتی گل هم زدم که بعد از آن آقای چرخابی به آقای قلعه‌نویی پیشنهاد کرد که من جذب سپاهان شوم.

فارس: به نظر خودت از طرف کدام مربی چهره شدی؟

من فوتبالم را مدیون قاسم سیانکی هستم‌، چون اصلا قبل از آن فوتبال بازی نمی‌کردم و فوتسالیست بودم. آن چیزی که خودم در تلویزیون می‌دیدم را اجرا می‌کردم و فوتبالم را به کمک آقای سیانکی این‌شکلی آموزش دیدم.

فارس: چه وقت متوجه شدی که یک چهره فوتبالی شدی و نگاه‌ها به تو جذب شده است؟

فکر می‌کنم اولین‌باری بود که برای سپاهان مقابل راه‌آهن به میدان رفتم، سپاهان آن همه ستاره داشت و همه می‌گویند آن تیم بهترین تیم تاریخ لیگ برتر است. من از لیگ یک آمده بودم و قلعه‌نویی همیشه در تمرین می‌گفت اگر همین‌گونه ادامه بدهی، حتما بازی می‌کنی. خودم اصلا فکر نمی‌کردم در آن تیم سپاهان بتوانم بازی کنم، تیم فوق‌العاده پرستاره‌ای بود. من در آن مسابقه فهمیدم که افتخار بزرگی است و چهره شدم. آن زمان ٢٢ سالم بود.

فارس: به نظر خودت می‌توانی در تیمی مثل استقلال اسطوره شوی؟ تا به حال به این موضوع فکر کرده‌ای؟

من خودم تا به حال به این موضوع فکر نکرده‌ام و باور کنید خودم را در آن جایگاه نمی‌بینم که چنین کلمه‌ای را در مورد خودم به کار ببرم. اسطوره بودن به غیر از فوتبالیست بودن، خیلی چیزهای دیگری را شامل می‌شود. مطمئنا آنهایی که اسطوره شدند و مردم آنها را این همه دوست دارند، چیزهایی داشتند که خیلی‌ها نداشتند. فکر نکنم روزی بتوانم اسطوره باشم (با خنده).

فارس: چرا امید ابراهیمی اینقدر کم در دسترس است و مصاحبه می‌کند؟

من کلا احساس می‌کنم اگر تمرکزم را روی فوتبال بگذارم خیلی بهتر است، نه اینکه اصلا مصاحبه نکنم، ولی بیشتر سعی می‌کنم در مستطیل سبز تمرکز داشته باشم، چون این موضوع خیلی برایم مهم است. سعی می‌کنم همیشه خوب تمرین کنم و در بازی شرایط خوبی داشته باشم.

فارس: به نظر تو بهترین تایم استراحت برای یک فوتبالیست چه ساعتی است؟

مثل همه فوتبالیست‌های حرفه‌ای دنیا ساعت ١١ شب تا ٨ صبح.

فارس: خودت این موضوع را رعایت می‌کنی؟

نمی‌گویم که مثل آنها حتما رعایت می‌کنم، ولی کمی هم مشکل دارم که زودتر از موعد مقررم بخوابم.

فارس: کمی از روند پیشرفت خودت صحبت کن و بگو چه کار کردی که به این شرایط رسیدی؟

اولا فکر می‌کنم همه موفقیتم لطف خدا بوده و سپس دعای پدر و مادرم، اگر آنها نبودند هیچ نبودم. سوم اینکه خودم دوست داشتم پیشرفت کنم و مطمئن باشید اگر یک نفر می‌خواهد بازیکن خوبی باشد، باید بخواهد. بازیکن باید خیلی سختی بکشد و خیلی ریاضت‌ها را تحمل کند. اینکه بازیکنی یک سال خوب باشد و بخواهد آن راه را ادامه بدهد خیلی مشکل است، خدا را شکر من در این چند ساله تلاش کردم که چه در زندگی شخصی و چه در فوتبال همه چیز را رعایت کنم. به نظر من خوشحالی مردم از همه چیز مهمتر است، این همه تماشاگر وقتی خوشحال می‌شوند موظف هستی که تلاشت را دو برابر کنی.

فارس: زمانی بازیکنانی مثل علی دایی، کریم باقری، مهدی مهدوی‌کیا و... به فوتبال اروپا رفتند، تو می‌توانی این کار را انجام دهی؟

من همیشه خدا را شکر کرده‌ام و هیچ‌وقت ناراضی نبوده‌ام، ولی اگر در سنی بودم که زودتر در لیگ برتر بازی می‌کردم، مطمئن باشید این اتفاق می‌افتاد.

اگر در سنی بودم که زودتر در لیگ برتر بازی می‌کردم، مطمئن باشید این به اروپا می‌رفتم.صادقانه بگویم اگر پیشنهاد داشتم می‌رفتم.

فارس: یعنی پیشنهاد نداشتی؟

صادقانه می‌گویم، نه؛ اگر از اروپا پیشنهاد داشتم می‌رفتم.

فارس: از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس چطور؟

از قطر پیشنهادی داشتم، ولی خودم نرفتم. احساس کردم در سن ٢٥ سالگی اگر ایران بمانم و در سپاهان توپ بزنم، خیلی برایم بهتر است. خوشبختانه همه تصمیماتی که گرفتم برایم خوب بوده است.

فارس: تو هافبک دفاعی هستی، ولی خوب گل می‌زنی، چرا؟

خودم هم نمی‌دانم، همیشه گفته‌ام وظیفه من گل زدن نیست و وظیفه‌ام بازی‌سازی و کارهای دیگر است. خوشبختانه توپ‌هایم بعضی وقت‌ها توی گل می‌رود، ولی مطمئن باشید گل زدن هم لذت خاص خودش را دارد. هر بازیکنی دوست دارد گل بزند، ولی من دوست ندارم مردم طوری رفتار کنند که اگر من در دو بازی گل نزدم، فردا بگویند چرا ابراهیمی گل نزد، چون باز هم می‌گویم وظیفه‌ام گل زدن نیست.

فارس: قبول داری این توقعات به تو فشار وارد می‌کند؟

صددرصد، من گل می‌زنم، ولی نباید روی من فشار باشد. دوست دارم همه مردم و هواداران بدانند وظیفه امید ابراهیمی دفاع کردن و کمک به خط دفاع، هافبک و مهاجمان است، نه گلزنی.

فارس: زمانی سیروس دین‌محمدی در استقلال شوت‌های خوبی می‌زد و حالا تو این کار را انجام می‌دهی. سبک شوت‌زنی‌ات شبیه کدام بازیکن است؟

آقا سیروس همین حالا هم سر تمرینات بسیار قوی و محکم شوت می‌زند. در استقلال شوتزن‌های زیادی داشتیم، مثل آقای فنونی‌زاده و محمود فکری. استقلال از اینگونه بازیکنان زیاد داشت.

فارس: نگفتی سبک شوت‌زنی‌ات شبیه کیست؟

خودم هم نمی‌دانم (می‌خندد).

فارس: اما یک عده از هواداران می‌گویند ابراهیمی مثل روبرتو کارلوس شوت می‌زند.

(تعجب می‌کند) نه بابا، من کجا، روبرتو کارلوس کجا؟!

فارس: اما سیدحسین حسینی بعد از بازی مدعی شده بود ضربه‌ای که تو در بازی با ملوان زدی مثل موشک بود!

هنگامی که می‌خواستم ضربه بزنم، آنقدر روی توپ تمرکز کرده بودم که می‌خواستم توپم را جایی بزنم که به اندازه ارتفاع داشته باشد، نه بالا برود و نه ضربه زمینی زده شود؛ به همین دلیل خیلی تمرکز داشتم که خوشبختانه توپ همان‌جایی که می‌خواستم رفت. پارسال هم خیلی از این ضربات زدم، در بازی با پیکان ضربه‌ام به تیر خورد، در بازی با فولاد هم همین‌طور. مقابل نفت مسجدسلیمان هم دروازه‌بان حریف از زیر طاق توپ را بیرون کشید. در تمرینات هم روی این ضربات کار می‌کنم. ان‌شاءالله که این ضربات بیشتر به ثمر برسد.

فارس: قبول داری بازیکنانی که در سپاهان کار کرده‌اند، در تیم‌های دیگر کار کردن برایشان سخت است؟

به نظر من ساختاری که باشگاه سپاهان در ایران دارد، هیچ تیمی ندارد. وقتی بازیکنی در سپاهان بازی می‌کند، هیچ دغدغه‌ای ندارد و تنها فکرش درون زمین است. سپاهان به معنی واقعی باشگاه است.

فارس: دوست داری در زندگی فوتبالی‌ات چه اتفاقی برایت بیفتد؟

خیلی به این موضوع فکر نکرده‌ام، سعی می‌کنم چیزی که در حال حاضر اتفاق می‌افتد را بگذرانم. تا به حال فکر نکرده‌ام که چه اتفاقاتی برایم بیفتد یا نیفتد.

وقتی ١١ بازیکن می‌خواهند به زمین بروند، باید جری و تشنه باشند. یعنی فعل خواستن باید در آن باشد. نمی‌گویم پارسال این مسئله در همه بازیکنان نبود، اما تیم که می‌خواست وارد زمین شود، روح نداشت.

فارس: سال گذشته خیلی تحت فشار بودید، کمی از آن روزها صحبت کن.

خیلی برایمان سخت بود، نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد،شاید تیم حمایت  نشد، شاید تیم از لحاظ روحی و روانی مشکل داشت. ما تیم بدی نداشتیم، ولی استقلال پارسال روح نداشت. وقتی ١١ بازیکن می‌خواهند به زمین بروند، باید جری و تشنه باشند. یعنی فعل خواستن باید در آن باشد. نمی‌گویم پارسال این مسئله در همه بازیکنان نبود، اما تیم که می‌خواست وارد زمین شود، روح جنگندگی نداشت. گفتم که، تیم خیلی مشکل داشت و در جریان مسابقات فشارها خیلی بیشتر شد، ولی پارسال گذشت و ان‌شاءالله بتوانیم امسال جبران کنیم.

فارس: وقتی سال گذشته به تو می‌گفتند پسر قلعه‌نویی، ناراحت نمی‌شدی؟ با این اصطلاح نیمی از عملکرد تو زیر سئوال می‌رفت.

صددرصد، من همیشه در هر تیمی که بودم تمام انرژی‌ام را می‌گذاشتم، همیشه گفته‌ام و باز هم می‌گویم افتخار می‌کنم که شاگرد امیر قلعه‌نویی بودم، چون او در آن تیم پرستاره سپاهان به من بازی داد. همیشه خودم را مدیون او می‌دانم و تا آخر عمر از او سپاسگزار هستم. ولی اینکه می‌گفتند من پسر قلعه‌نویی هستم را قبول ندارم، من کار خودم را می‌کنم و سعی می‌کنم کادر فنی و مردم از من راضی باشند. همین حالا هم که در استقلال بازی می‌کنم دوست دارم آقای مظلومی از من راضی باشد. من پیش از این با او کار نکرده بودم، ولی آرزو دارم او از من راضی باشد. خیلی از بازیکنان با خیلی از مربیان ارتباطات نزدیکی دارند، ولی این دلیل نمی‌شود بگوییم آنها پسر آن مربی هستند. من کارم این است، تمرین، بازی و فقط تلاش می‌کنم که مربی از من راضی باشد.

فارس: کار کردن با مظلومی چطور است؟

او هم مربی خوب و باتجربه‌ای است و من هم از کار کردن با همه مربیان لذت می‌برم، چون از آنها یاد می‌گیرم.

فارس: ظاهرا او از لحاظ انگیزشی خیلی روی بازیکنان کار می‌کند؟

من پیش از این با آقای مظلومی کار نکردم، ولی می‌خواهم در مورد او نکته‌ای بگویم. از یک حرکت آقای مظلومی در بازی با سیاه‌جامگان خیلی خوشم آمد. هنگامی که جلسه قبل از بازی برگزار می‌شد و سرمربی می‌خواست ترکیب را اعلام کند، به بازیکنان خیلی شجاعانه گفت: بروید در زمین و فقط حمله کنید، کاری به دفاع نداشته باشید و اگر گل خوردید و بازی را باختید، همه مسئولیتش با من است. فدای سرتان اگر باختید، من همه چیز را قبول می‌کنم، ولی شما بروید در زمین و فقط گل بزنید و بازی را ببرید. انصافا از حرکت آقای مظلومی که خیلی شجاعانه بود خوشم آمد. می‌دانید چرا؟

هنگامی که جلسه قبل از بازی برگزار می‌شد و سرمربی می‌خواست ترکیب را اعلام کند،به بازیکنان خیلی شجاعانه گفت:بروید در زمین و فقط حمله کنید، کاری به دفاع نداشته باشید و اگر گل خوردید و بازی را باختید، همه مسئولیتش با من است.از این حرکت آقای مظلومی در بازی با سیاه‌جامگان خیلی خوشم آمد.

فارس: چرا؟

چون بازی هفته اول بود و ما شش بازیکن‌مان را در اختیار نداشتیم.  این مسابقه در بیرون از خانه برگزار می‌شد و شاید ما تصور می‌کردیم مربی بگوید شما مراقب باشید و ٢٠ دقیقه بازی را کنترل کنید تا جو بخوابد، شاید ما فکر می‌کردیم سرمربی بخواهد چون خیلی کنار هم بازی نکردیم، همه چیز را کنترل کنیم، ولی او خیلی شجاعانه گفت فقط حمله کنید، باختید هم فدای سرتان. دیدید که به زمین رفتیم و با اشتیاق و انرژی بازی کردیم و خوشبختانه بازی را بردیم.

فارس: در زندگی امید ابراهیمی کسی هست که بیشتر تصمیم‌هایت را تحت تاثیر قرار بدهد؟

من دوستان زیادی دارم، ولی همیشه قبل از کارهایم با پدر و مادرم مشورت می‌کنم. همین که به آنها حرف‌هایم را می‌زنم، خودش نقطه قوت است. پدر و مادر من زیاد فوتبالی نیستند، ولی همین که حرف‌هایم را به آنها می‌زنم و دعای آنها پشت‌سر من هست، یک آرامش روحی خوبی دارم و همیشه به من کمک کرده تا تصمیمات خوبی بگیرم.

فارس: دوست داری تماشاگران برای تو شعار درست کنند؟

من خیلی به این مسائل فکر نمی‌کنم، ولی تمام تلاشم این است که عملکردم در زمین خوب باشد.

فارس: اینکه تماشاگران قبل از مسابقه اسم بازیکنان را صدا می‌زنند، چقدر در روحیه‌تان تاثیرگذار است؟

این حرفی که می‌زنم از ته قلبم است، وقتی برای بازی با ملوان وارد مجموعه آزادی شدیم، یک لحظه مردم را دیدم و به فکر فرو رفتم. پیش خودم گفتم این مردم به عشق استقلال در گرما از خانواده خود زده‌اند تا تیم را تشویق کنند. آنجا با خود فکر کردم و گفتم واقعا چه لذت خاصی دارد که بتوانی این همه آدم را خوشحال کنی و با لبی خندان آنها را به خانه بفرستی؟ این مردم عشقشان تیمشان است و همیشه می‌آیند که استقلال سربلند باشد. آنها برای امید ابراهیمی و ابراهیمی‌ها به ورزشگاه نمی‌آیند و ما هم نماینده این همه تماشاگر هستیم و این موضوع لذت خاصی دارد.

فارس: غم‌انگیزترین اتفاق فوتبالی‌ات چه بود؟

به نظر من شکست در دربی‌های فصل گذشته غم‌انگیزترین اتفاق فوتبالی من بود، خیلی برایم سخت بود. من چون تعصب به تیمم دارم، خیلی ناراحت شدم. وقتی سال گذشته دربی را باختیم، مردم خیلی ناراحت شدند، برای آنها قهرمانی و دربی دو مقوله جدا از هم است. اتفاقا در یک صحنه در دربی می‌توانستم گل بزنم، ولی باور کنید توپ به جای سرم، به چشمم برخورد کرد. وقتی کرار ارسال کرد، توپ کمی پایین آمد و من اصلا ندیدم و خودم را به سمت توپ فرستادم. وقتی پریدم، توپ به چشمم برخورد کرد، ولی خیلی ناراحت شدم، چون تیم عقب بود و به خاطر اینکه نتوانستم به تیم کمک کنم، کمی برایم سخت بود.

فارس: کمی به تیم ملی برسیم، وضعیت را با کی‌روش چطور می‌بینی؟

شخص کی‌روش و بازیکنان تیم ملی این روزها توقعات مردم را بالا بردند. ما تمرینات سنگینی انجام می‌دهیم و امیدوارم از بازی‌های پیش‌رو سربلند بیرون بیاییم و به دور بعد صعود کنیم. تیم‌ها دیگر مثل قدیم نیستند و فاصله‌ها کمتر شده است و امیدوارم با تلاش بتوانیم نتیجه خوبی بگیریم.

نرفتن به جام جهانی خیلی ناراحت‌کننده و حسرت بزرگی برای من بود. ان‌شاءالله بتوانم با تمریناتی که انجام می‌دهم در دور بعد جام‌جهانی حضور داشته باشم.

فارس: حالا که جام‌جهانی نرفتی، فکر می‌کنی اگر می‌رفتی چه اتفاقی می‌افتاد؟

به نظرم همان بحث قسمت و حکمت است.البته آقای کی‌روش بعدا   در یک برنامه تلویزیونی گفت که تنها کسی که می‌توانستم به جام‌جهانی ببرم، امید ابراهیمی بود. من در آن زمان با سپاهان به جام   باشگاه‌های آسیا رفتم، ولی متاسفانه نشد که به جام‌جهانی بروم. آن زمان به ما اجازه ندادند و از تیم ملی خط خوردیم. این یکی از بزرگترین آرزوهای زندگی یک فوتبالیست است. وقتی فوتبالت تمام می‌شود، بازیکن می‌گوید مثلا من در فلان جام‌جهانی حضور داشتم. نرفتنم خیلی ناراحت‌کننده بود و حسرت بزرگی برای من بود. ان‌شاءالله بتوانم با تمریناتی که انجام می‌دهم در دور بعد جام‌جهانی حضور داشته باشم.

فارس: شرایط صعود تیم ملی را چطور می‌بینی؟ به نظر می‌رسد کارتان برای صعود به دور بعد جام جهانی زیاد سخت نیست.

مطمئنا سخت است ولی توانایی تیم ملی زیاد است و مردم هم از ما زیاد توقع دارند. ایران آنقدر توانایی دارد که مقابل تیم‌های درجه دو و سه آسیا به مشکل نخورد. البته ما به فکر این هستیم که مرحله به مرحله پیش برویم تا ان‌شالله در دور بعد با تیم‌های قوی‌تری بجنگیم.

فارس: یادت هست اولین باری که در تمرین تیم ملی حضور پیدا کردی فضا چگونه بود؟

خوشبختانه همه بازیکنان تیم ملی از دوستانم بودند و احساس غریبگی نکردم ولی حس تیم ملی با باشگاه خیلی فرق می‌کند. وقتی در تیم ملی تمرین و بازی می‌کنی احساس مسئولیت شما بیشتر است. وقتی در تیم ملی هستی یعنی خودت را نماینده 80 میلیون ایرانی می‌دانی. این مسئله روی دوش بازیکن سنگینی ایجاد می‌‌کند و خیلی سخت است ولی از آن طرف افتخار بزرگی است.

فارس: اگر بخواهی در یک کلمه کی‌روش را تعریف کنی چه می‌گویی؟

فکر می‌کند ... فقط یک کلمه؟ چه بگویم؟

فارس: مثلا خیلی‌ها به او می‌گویند جنگجو.

حرف شما را قبول دارم. به نظر من او یک جنتلمن است. شما دیدید که ما مقابل ترکمنستان چقدر خوب بازی کردیم.چون کی‌روش قبل از بازی می‌گفت باید محکم بازی کنید. کی‌روش مدام می‌‌گوید تیم ملی بازی دوستانه ندارد و همه بازی‌ها را باید ببرد. دقیقا همان حس جنگجویانه‌ای است که شما می‌گویید.

کی‌روش مدام می‌‌گوید تیم ملی بازی دوستانه ندارد و همه بازی‌ها را باید ببرد.

فارس: بازی تیم ملی مقابل کره را به یاد داری؟

مگر می‌شود که یادمان برود. ما وقتی به اتاق‌هایمان رفتیم دیدیم که عکس‌های مربی تیم ملی کره ولی با پیراهن تیم ملی ازبکستان به اتاق‌های ما نصب شده است. وقتی این عکس را دیدیم همه تعجب کردیم. ما به جلسه رفته بودیم و از بازیکنان سوال کرد آیا عکسی که در اتاقتان نصب شده را دیده‌اید. همه بازیکنان گفتند بله. سپس او گفت این عکس همان آدمی است که به 80 میلیون ایرانی توهین کرده است. او گفته هر کاری می‌کنم که ایران صعود نکند و قطر به جام جهانی برود. من این عکس را در اتاق‌هایتان گذاشتم که همیشه به آن فکر کنید. شما نمی‌دانید که بچه‌ها با تمام وجود در زمین ظاهر شدند. خود من از دقیقه 30 در حال گرم کردن بودم. همه بازیکنان چه نیمکت‌نشینان و چه بازیکنان درون زمین دوست داشتند تیم صعود کند. آن بازی و آن اتفاقات انصافا فراموش‌نشدنی است.

فارس: کمی از این فضا خارج شویم و درباره خودت بدانیم. امید ابراهیمی ماشین‌باز است؟

نه. از زمانی که در سپاهان بودم همین ماشین را دارم تا به امروز.

فارس: آرایشگاه خاصی می‌روی؟

نه.

فارس: الگوی خاصی در خارج از کشور داری؟

من ماسکرانو را خیلی دوست دارم. سبک بازی‌اش عالی است. او وقتی در بهترین تیم دنیا بازی می‌کند یعنی فوتبالیست قابلی است. بازی او به چشم نمی‌آید ولی سبک بازی‌اش را خیلی دوست دارم.

فارس: تو بارسایی هستی یا رئالی؟

رئالی شدید، وحشتناک. می‌خندد...

فارس: اهل سینما رفتن هستی؟

نه فکر نمی‌کنم یکی دوبار بیشتر رفته باشم.

فارس: تو که مازندرانی هستی نظرت راجع به سریال پایتخت چیست؟

من به شخصه هر کاری داشتم سعی می‌کردم آن را تمام کنم تا این سریال را تماشا کنم. من چون خودم مازندرانی هستم درک می‌کنم که محسن تنابنده چقدر زحمت کشیده تا بتواند با کلمات بازی کند و از لغاتی استفاده کند که مخاطب مازندرانی را به خودش جذب کند. تنابنده یک انسان بسیار توانمند است. آقای تنابنده هم بازیگر توانمندی است و هم یک استقلالی چندآتشه.

فارس: حتما شنیدی که یکسری‌ها به پخش سریال پایتخت انتقاد می‌کردند.

نمی‌دانم چرا انتقاد می‌شد. مگر در این سریال توهینی به شخص خاص یا فرهنگ اصیل مازندرانی شد؟ تمام آداب و رفتار مردم مازندران در این سریال به مردم ایران نمایش داده شد و اتفاقا باید جنبه خوب و مثبت  این قضیه را دید. من فکر می‌کنم این همه تلاش کردند و زحمت کشیدند و همه مردم هم لذت بردند. بی‌انصافی است که بخواهیم از آنها انتقاد کنیم. من نه تنها ناراحت نشدم بلکه اعتقاد دارم تلاش آنها جای تقدیر هم دارد.مگر در این سریال توهینی به شخص خاص یا فرهنگ اصیل مازندرانی شد؟ من نه تنها ناراحت نشدم بلکه اعتقاد دارم تلاش آنها جای تقدیر هم دارد.

مگر در سریال پایتخت توهینی به شخص خاص یا فرهنگ اصیل مازندرانی شد؟ بی‌انصافی است که بخواهیم از آنها انتقاد کنیم. من نه تنها ناراحت نشدم بلکه اعتقاد دارم تلاش آنها جای تقدیر هم دارد.

فارس: اینکه می‌گویند امید ابراهیمی کم‌رو است را قبول داری؟

نمی‌توانم بگویم کم‌رو هستم ولی نه خجالتی هستم و نه خیلی از آن طرف پررو با خنده.

فارس: دوست داری در برنامه‌ای مثل خندوانه حاضر باشی؟

نه چون اصلا بیان خوبی ندارم و جلوی دوربین نمی‌توانم از پس کار بربیایم. فکر نمی‌کنم در چنین برنامه‌هایی موفق شوم.

فارس: تهران‌گردی که می‌کنی؟

من جای خاصی نمی‌روم مرتب تمرین خانه. من فقط مسیر تمرین به خانه را خیلی خوب بلدم. از 4، 5 مسیر به تمرین می‌روم که اگر ترافیک شد دچار مشکل نشوم.

فارس: امید ابراهیمی دوست دارد اگر فوتبالش به اتمام رسید به یکباره راه مثلا علی دایی را برود و مربی شود یا اینکه مثل مهدوی‌کیا کارش را از تیم‌های پایه آغاز کند و پله پله پیشرفت کند؟

برای یک فوتبالیست خیلی سخت است که بعد از پایان این ورزش حرفه‌ای از آن دل بکند. واقعا نمی‌شود چیزی که از سر علاقه انتخابش کردی خیلی راحت از آن عبور کنی. من فوتبال را دوست دارم و می‌خواهم بعد از پایان دوران بازی کردنم در این ورزش باشم. البته فکر می‌کنم اگر راه منطقی باشد خیلی بهتر است به طور مثال آقای یحیی گل‌محمدی از لیگ یک شروع کرد و موفق شد. همینطور علیرضا منصوریان از پاس همدان آغاز کرد و تا دستیاری آقای کی‌روش هم رسید. به نظرم پله پله کار کردن انسان را موفق‌تر می‌کند.
مطمئنا اگر بخواهم مربی شوم پله پله شروع خواهم کرد و دوست ندارم به یکباره وارد عرصه‌ای شوم که از آن تجربه ندارم. البته هنوز هیچ چیز معلوم نیست ولی اگر قرار بر مربیگری باشد این کار را انجام می‌دهم.

فارس: و اگر صحبتی داری برای خوانندگان ما بگو.

من با کمی تاخیر روز خبرنگار را به همه اهالی رسانه و مطبوعات تبریک می‌گویم چون می‌دانم آنها قشر زحمت‌کشی هستند و شاید خیلی‌ها قدرشان را ندانند ولی آنها همیشه هستند و خبرها را به مردم می‌‌دهند و برای همه آنها آرزوی موفقیت می‌کنم.


محسن بازدید : 70 یکشنبه 04 مرداد 1394 نظرات (0)

مدافع تیم استقلال گفت: امیدوارم بتوانم در فصل آتی به استقلال کمک کنم.

یعقوب کریمی در گفت و گو با کاپ،درباره فسخ قراردادش با سپاهان اظهار داشت:من چند روز پیگیر انجام امور مربوط به دریافت رضایت نامه ام از سپاهان بودم.خوشحالم سرانجام امروز پس از جلسه با مسولان سپاهان رضایت نامه ام را دریافت کردم و امیدوارم بتوانم در فصل آتی به استقلال کمک کنم.

وی درباره اینکه گفته می شود قرار است پیراهن شماره 8 استقلال را برتن کند گفت:من از گذشته به شماره 8 علاقه زیادی داشتم.به همین دلیل از باشگاه درخواست کردم که این شماره را به من بدهند.

محسن بازدید : 64 یکشنبه 04 مرداد 1394 نظرات (0)

مدافع فصل گذشته آبی ها با استقلال فسخ قرارداد کرد.

به گزارش کاپ،هاشم بیک زاده که عصر امروز در باشگاه استقلال حضور یافته بود،پس از دیدار با مسولان باشگاه قرارداشد را با آبی پوشان فسخ کرد.

این در حالی است که پرویز مظلومی خواهان این شده بود که بیک زاده در استقلال بماند.

با این وجود،این بازیکن پس از گفت و گو با علی نظری و بهرام امیری با میل خود قراردادش را با استقلال فسخ کرد.

وی به احتمال زیاد راهی صبا خواهد شد.

محسن بازدید : 45 یکشنبه 04 مرداد 1394 نظرات (0)

مدافع فصل گذشته تیم استقلال رسما قراردادش را با سپاهان فسخ کرد.

به گزارش کاپ،یعقوب کریمی با دریافت رضایت نامه از باشگاه سپاهان،از این باشگاه جدا شد.

وی فردا قراردادش را با استقلال ثبت خواهد کرد.

تعداد صفحات : 14

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    دیگر صفحات


    آمار سایت
  • کل مطالب : 550
  • کل نظرات : 38
  • افراد آنلاین : 9
  • تعداد اعضا : 34
  • آی پی امروز : 76
  • آی پی دیروز : 44
  • بازدید امروز : 295
  • باردید دیروز : 166
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 594
  • بازدید ماه : 594
  • بازدید سال : 5,646
  • بازدید کلی : 97,011
  • کدهای اختصاصی
    برنامه بازی ها و نتایج
    سیاه جامگان1 استقلال تهران 2
    استقلال تهران 2ملوان بندر انزلی 0
    استقلال تهران 0ذوب آهن اصفهان 2
    استقلال اهواز 1استقلال تهران 2
    استقلال تهران 2نفت تهران 1
    گسترش فولاد 0 استقلال تهران 2
    استقلال تهران 3راه آهن 3
    پدیده مشهد 1استقلال تهران 1
    استقلال تهران 1استقلال خوزستان1
    سپاهان اصفهان0استقلال تهران 3
    استقلال تهران1پرسپولیس تهران1
    فولاد خوزستان0استقلال تهران2
    استقلال تهران1سایپا البرز1
    تراکتور سازی 0استقلال تهران 0
    استقلال تهران1صبای قـم0